ایران پرسمان
واکنش اردوغان به برگزاری نماز در ایاصوفیه پس از 86 سال
شنبه 11 مرداد 1399 - 22:53:06
ایران پرسمان - ایسنا / رئیس‌جمهوری ترکیه با بیان اینکه بازگشایی ایاصوفیه شادی عید را در قلب مردم کشورش بیشتر کرد، تاکید کرد: بر دوستان‌مان افزوده و از دشمنان‌مان خواهیم کاست.
به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه طی یک نشست مجازی با نمایندگان حزب عدالت و توسعه در استان‌های سراسر کشور دیدار و عید سعید قربان را به تمام اعضای این حزب تبریک گفت.
رئیس‌جمهوری ترکیه با بیان اینکه بازگشایی ایاصوفیه پس از 86 سال در 24 ماه گذشته میلادی، شادی عید را در قلب مردم کشور بیشتر کرده است، افزود: "بر دوستان‌مان افزوده و از دشمنان‌مان خواهیم کاست. دلیل وجود حزب عدالت و توسعه ترکیه، مسؤولیت ما و امید مردم به ما نیز همین است".
وی طی سخنانی در این ویدئوکنفرانس اظهار کرد: "امیدوارم عید قربان با بیداری و رهایی تمام مسلمانانی که دچار آزار و اذیت در سراسر جهان هستند، همراه باشد. وقتی شرایط منطقه و سراسر جهان را در نظر می‌گیریم، الحمدالله، عید قربان با آرامش و امنیت در کشورمان سپری می‌کنیم".
اردوغان گفت: "از خداوند نیاز دارم به‌مناسبت این ایام مبارک ما را به خوشبختی و آینده روشنی برساند. همچنین آرزو دارم پریشانی تمام برادران و خواهران اندوهگین ما در سراسر جهان هرچه سریع‌تر رفع و نیازهای مادی و معنوی آنها برآورده شود".

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/169931/واکنش-اردوغان-به-برگزاری-نماز-در-ایاصوفیه-پس-از-86-سال
بستن   چاپ