ایران پرسمان
عملکرد اعجاز انگیز ایدرو در نصب هیئت مدیره ایران خودرو
شنبه 11 مرداد 1399 - 22:54:33
ایران پرسمان -

در خبری که درسایت رسمی ایدرو آمده گفته شده رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در احکام جداگانه ای دو نماینده خود را مشخص کردند و این عملکرد فوق العاده ای از ایشان در این زمینه است چرا که در منصب رئیس ایدرو با سهم 14٪ در ایران خودرو دو عضو منصوب می کنند.
البته این موضوع به شوخی گفته شد ولی در پس آن اشاره به دردی است که ایران خودرو و سایپا سالها از تصدی دولت می کشند دارند.
اگر چه ایران خودرو و سایپا محکوم به عقب افتادگی هستند و هر روز باید جواب انتقاد های مجلس و مردم و حتی دولتی ها را بدهند ولی باعث این موضوع دولتی اداره شدن این شرکت ها است از سویی دولت دست آنها را در قیمت گذاری کالا می بندد و از سوی دیگر مواد اولیه داخلی را به بالاترین قیمت به آنها می فروشد و نتیجه این معادله باخت باخت برای خودرو ساز وضرر سالانه بیش از بیست هزار میلیارد است.
چراکه دولت با در دست گرفتن هئیت مدیره این شرکتها آنها مجبور با انجام خرجهای غیر ضرور و سرمایه گذاری های ضرر ده می کند بدون انکه توجه کند غیر از 14٪ سهام خود دیگران هم سهام دارند سهام دارانی که در بین آنها از کار افتادگان و بازنشستگانی هستند که سرمایه زندگیشان همین سهام است.
وقتی مدیرعامل منصوب ریس ایدرو باشد پس باید اجرا کننده فرامین رئیس ایدرو و وزیر صنعت دولت و رئیس جمهور باشد و در این موقعیت حتی مدیر موفقی مانندمقیمی که توانسته سر شکلی به ایران خودرو از هم کسیخته بدهد باید تاوان دستورات غلط دولت در بنگاه اقتصادی را بدهد.
آقای بیات رئیس ایدرو باید بدانند که با سهم 14٪ فقط حق انتصاب یک نفر عضو هیئت مدیره دارند ولی ما دیده ایم که دولت با یک درصد سهم هم می تواند تمامی اعضا هئیت مدیره نصب نمایید.
روزنو

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/169947/عملکرد-اعجاز-انگیز-ایدرو-در-نصب-هیئت-مدیره-ایران-خودرو
بستن   چاپ