ایران پرسمان
استفاده از خواص ضد میکروبی نقره برای تصفیه آب
دوشنبه 13 مرداد 1399 - 17:43:43
ایران پرسمان - آریا / محققان از خاصیت ضد باکتری، نقره برای تصفیه آب استفاده و در پژوهشی نوع جدید از نانو کامپوزیت مغناطیسی نقره را تهیه کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا، تهیه نانو کامپوزیت نقره برای بررسی خواص ضد باکتریایی آن و حذف آلاینده‌های آب هدف آن‌ها از انجام این طرح بود. این طرح پژوهشی با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسط محققان پژوهشکده زیست فناوری و مهندسی اصفهان انجام شد.
«تهیه نانوکامپوزیت مغناطیسی نقره با ساختار Co0.7Zn0.3Fe2O4@PET@Ag به منظور استفاده از خاصیت ضدباکتری آن در فرایند تصفیه آب» عنوان این طرح پژوهشی است.
اقای سید امیر حسین جلالی مجری این طرح پژوهشی گفت: در این طرح از کامپوزیت با هدف پوشش دهی نقره استفاده شد تا خواص ضد میکروبی نقره حفظ شود و در محیط آبی کاربرد داشته باشد، همچنین با پوشش دهی نانو اثرات باکتری کشی و ضد عفونی کنندگی از خود بروز می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: از سویی در این طرح از آهن استفاده شده است. آهن خاصیت مغناطیسی دارد و با ایجاد میدان مغناطیسی باعث جمع آوری آلاینده‌ها می‌شود.
کاربرد نتایج این تحقیق ابتدا از بین بردن پاتوژن‌های بیمار‌ی‌زای آب برای تصفیه آب و در نهایت تعمیم این خاصیت در زمینه پزشکی، تولید نانودارو‌ها یا طراحی دارو و حتی تصفیه پساب‌های صنعتی و بیمارستانی می‌تواند باشد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/170740/استفاده-از-خواص-ضد-میکروبی-نقره-برای-تصفیه-آب
بستن   چاپ