ایران پرسمان
از چشم‌انداز تماشایی سوئیس لذت ببرید
سه شنبه 14 مرداد 1399 - 14:46:56
ایران پرسمان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

کارناوال / به تماشای یکی ویدیو هوایی از سوئیس بنشینید و دیدن از چشم‌انداز تماشایی این سرزمین زیبا لذت ببرید. در این ویدیو می‌توانید بخشی از دیدنی های سوئیس را از نظر بگذرانید و بیشتر از زیبایی های این کشور و حال و هوای آن بدانید. در کنار تماشای این ویدیو، می‌توانید با خواندن ادامه مطلب، اطلاعات بیشتری در مورد این کشور به دست آورید و با چندی از جاذبه های سوئیس آشنا شوید. 
سوئیس در اروپای غربی واقع شده است و با سرزمین‌های آلمان، اتریش، لیختنشتاین، ایتالیا و فرانسه مرز دارد. پایتخت این کشور، برن نام دارد که چشم‌اندازهای کوهستانیِ زیبا و دریاچه‌های بکر و متعددی را در خود جای داده است. از دیگر شهرهای مهم سوئیس هم می‌توان به ژنو و زوریخ اشاره کرد. این کشور از سه ناحیه جغرافیایی تشکیل می‌شود: کوه‌های آلپ، فلات سوئیس و کوه‌های ژورا در ناحیه شمال‌غربی و نزدیک به مرز فرانسه. از شاخص‌ترین جاذبه‌های این سرزمین موارد زیر را می‌توان نام برد:
ماترهورن | Matterhorn: این قله یکی از کوه‌های رشته کوه آلپ است و در مرز ایتالیا و سوئیس قرار دارد. کوه ماترهورن از شمال شرقی، رو به شهر زرمات در سوئیس است و در جنوبش، منطقه مسکونی بریل-چروینیا (Breuil-Cervinia) ایتالیا قرار دارد. قله ماترهورن با ظاهر خاص خود، کاملا قابل تشخیص است و می‌توان آن را در میان کوه‌های دیگر به خوبی تشخیص داد. این کوه کاملا متقارن است و شکلی هرمی دارد و با ارتفاع 4،478 متری به عنوان یکی از بلندترین قله‌های آلپ و اروپا شناخته می‌شود.
آبشار راین | Rheinfall: این جاذبه به عنوان قدرتمندترین آبشار اروپا شناخته می‌شود؛ بلندی ریزشگاه این آبشار 23 متر و عرض آن، 150 متر است و ارتفاع آن را هم از سطح دریا، 364 متر تخمین زده‌اند. بد نیست بدانید که قدرت راین و انرژی ریزش آن به حدی‌ست که ماهی‌ها نمی‌توانند جریان آن را به سمت بالا شنا کنند و فقط مارماهی‌ها قادر به این کار هستند. 
پل چپل | Chapel Bridge: این، یک پل چوبیِ پیاده‌رو است که بر روی رودخانه ریوس (Reuss) در کانتون آوری کشیده شده است. این پل در نزدیکی صومعه یا چپلِ پیتر مقدس قرار دارد و به همین خاطر به آن پل چپل می‌گویند. پل چپل با 204.7 متر طول در سال 1360 میلادی ساخته شده است و بازسازی آن نیز به سال 1993 تا 1994 بر می‌گردد. 

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/171075/از-چشم‌انداز-تماشایی-سوئیس-لذت-ببرید
بستن   چاپ