ایران پرسمان
شهری متروک پس از فاجعه هسته ای
سه شنبه 14 مرداد 1399 - 14:47:04
ایران پرسمان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

لست سکند / چرنوبیل ، شهری که در شمال اوکراین با فاصله 90 کیلومتری از شهر کی یف قرار گرفته است و امروزه به مکانی متروکه برای پرسه زدن ارواح تبدیل گشته است، پس از فاجعه اتمی که در سال 1986 رخ داد، تخلیه شد. با وجود گذشت بیش از سی سال از این حادثه، هنوز اثراتی از رادیو اکتیو در این منطقه وجود دارد؛ هرچند بعید است این شهر ارواح بتواند دوباره جان تازه‌ای به خود بگیرد.
پیش از حادثه‌ی سال 1986، حدوداً 120000 نفر بین شهرهای چرنوبیل و پریپیت زندگی می‌کردند. امروزه به‌جز چند صدنفری که کاشانه‌ی خود را ترک نکرده‌اند، دیگر انسانی در اطراف نیروگاه برق سابق زندگی نمی‌کند. با اینکه تشعشعی که در این فاجعه ایجاد شد 400 برابر بمب‌گذاری هیروشیما بود، اما گیاهان و جانداران توانسته‌اند باگذشت زمان در این مکان رشد کنند و سکونت یابند. محققان بریتانیایی در سال 2015 اطلاعاتی را منتشر کردند که نشان می‌داد احتمالاً اکنون نسبت به دوره پیش از فاجعه، گونه‌های جانوری بیشتری در این مکان وجود دارد.
هرچه هست، نمی‌توان متروکه شدن این شهر که روزگاری زیبایی‌های خاص خودش را داشت و زندگی در آن موج می‌زد را نادیده گرفت. در این ویدیو، دست شما را می‌گیریم و در میان این شهر خالی و زخم‌خورده قدم می‌زنیم، پس همراهمان باشید!

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/171087/شهری-متروک-پس-از-فاجعه-هسته-ای
بستن   چاپ