ایران پرسمان
زنی قربانی که پس از شکایت، خودش اخراج شد!
سه شنبه 14 مرداد 1399 - 21:28:30
ایران پرسمان - مشاور سیاستگذاری برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز که به دلیل تخلف اخراج شده، گفته شکایتش از یک مقام ارشد این نهاد به دلیل تعرض جنسی، عامل اخراج او بوده است.

به گزارش جام نیوز ، خبرگزاری رویترز گزارش داد مارتینا بروستروم، مشاور سیاستگذاری برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز که به دلیل تخلف اخراج شده، اعلام کرد شکایتش از یک مقام ارشد این نهاد به دلیل تعرض جنسی، عامل اخراج او بوده است.
رویترز سه‌شنبه 14 مرداد به نقل از مارتینا بروستروم،‌ مشاور اخراجی سازمان ملل متحد،‌ نوشت: ‌«تا حدی طعنه‌آمیز و پوچ است؛ کسی که شکایتی درباره تعرض جنسی را ارائه کرده، به دلیل تخلف جنسی گناهکار شناخته می‌شود.»
بر اساس این گزارش،‌ اخراج این کارمند سوئدی سازمان ملل با عنوان تخلف مالی و جنسی در ماه میلادی دسامبر صورت گرفته است.
رویترز نوشته اسناد درخواست استیناف بروستروم را مشاهده کرده است. درخواست استیناف او در همین زمینه ماه آوریل میلادی به هیات تجدیدنظر جهانی سازمان جهانی بهداشت ارسال شد.
سازمان جهانی بهداشت از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است.
لوئیز لورز، نایب‌ رییس برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز (UNAIDS)، که در این زمینه از سوی بروستروم متهم به تعرض جنسی شده، این موضوع را رد می‌کند.
او متهم است که در سال 2015 میلادی در یک آسانسور در هتلی در تایلند سعی داشته بروستروم را به سمت اتاقش ببرد.
بروستروم در سال 2018 شکایتش در این زمینه را عمومی کرد.
او به رویترز گفت تحقیقات اولیه در سازمان ملل متحد ادعاهایش را اثبات نکرد، اما این موضوع همچنان به عنوان بخشی از یک پرونده بعدی، به صورت گسترده‌تر در حال بررسی است.
بر اساس نامه‌ای که برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز سال 2018 به بروستروم ارسال کرده بود، آنتونیو گوترش،‌ دبیرکل سازمان ملل متحد، پس از دریافت شماری دیگر از ادعاهای آزار و اذیت‌های جنسی علیه لورز که او همچنان آن‌ها را انکار می‌کند، دستور تحقیقات بعدی در این زمینه را داده است.
بروستروم در درخواست استیناف اشاره کرده که اخراجش در پی تحقیقاتی بوده که براساس اتهاماتی صورت گرفت که در ایمیل‌هایی ناشناس مطرح شد. به گفته او، این اقدام از سوی لورز انجام شد.
رویترز نوشته از دهه 1990 میلادی، اعتبار سازمان ملل متحد به واسطه شماری از ادعاهای مربوط به سوء رفتارهای جنسی آسیب دیده است.
در نوامبر سال 2018 میلادی، حدود 10 هزار کارمند و پیمانکار سازمان ملل متحد گفتند که در دو سال گذشته آزار جنسی را تجربه کرده‌اند.
106

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/171210/زنی-قربانی-که-پس-از-شکایت،-خودش-اخراج-شد!
بستن   چاپ