ایران پرسمان
78 کشته در انفجار لبنان؛ بیروت "هیروشیما" شد
چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 10:28:45
ایران پرسمان - آخرین خبر / انفجارهای مهیب دیروز در بیروت، لبنان را در شوک فرو برد، وزیر بهداشت لبنان در حالی کشته شدن 78 نفر را گزارش داد که هنوز گفته می شود تعداد بسیاری از اجساد پیدا نشده است.
به گزارش الشرق الاوسط، حسان دیاب نخست وزیر لبنان انفجار 2750 تن ماده منفجره نیترات آمونیوم در انفجار بندر بیروت را تائید کرده است.

ایران پرسمان

«حمد حسن» وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد که قربانیان انفجار مهیب عصر روز سه‌شنبه در بیروت به 78 نفر رسیده است، همچنین4000 نفر نیز مجروح شده‌اند.»
وزیر بهداشت لبنان تاکید کرد که هنوز بسیاری از قربانیان انفجار، مفقود هستند و مردم برای پیدا کردن آشنایان خود به اداره حوادث غیر مترقبه رجوع می کنند.

ایران پرسمان

بر اساس گزارش‌ها، انفجار بندر بیروت ناشی از منفجر شدن همزمان مقایر زیادی از مواد آتش‌زا بوده و به گفته شاهدان عینی، ابتداء انفجار کوچک و سپس انفجار شدید رخ داده است.
این انفجار به قدری شدید بوده است که استاندار بیروت با اشاره به اینکه نیمی از شهر در اثر انفجار آسیب دیده یا ویران شده، گفت: انفجار بیروت شبیه به انفجار هیروشیما و ناکازاکی بود.


در مورد شدت انفجارها گزارش داده اند که به حدی بوده که ساختمان دولت که فاصله چندان زیادی با بندر بیروت ندارد، دچار خسارت شد.
این انفجارهای مشکوک در حالی اتفاق افتاد که وزیر خارجه دولت رژیم صهیونیستی ضمن رد هرگونه ارتباط این رژیم با این انفجار گفت که حادثه بندر بیروت ناشی از آتش‌سوزی بوده است.

ایران پرسمان

دیده‌بان زمین لرزه اردن اعلام کرد که نیروی انفجار بیروت معادل نیروی زلزله‌ای با قدرت 4.5 ریشتر بوده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/171420/78-کشته-در-انفجار-لبنان؛-بیروت-"هیروشیما"-شد
بستن   چاپ