ایران پرسمان
تلفات جهانی کرونا از 700 هزار نفر عبور کرد
چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 11:26:51
ایران پرسمان - فارس / برآوردهای دانشگاه «جانز هاپکینز» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف، جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس «کووید19» از دست داده‌اند، امروز (چهارشنبه) از 700 هزار نفر فراتر رفته است.
بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر 18،540،119 نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و 700،647 نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.
در مقابل اما حدود یازده میلیون و صد و سی و چهار هزار نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.
در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با تقریبا چهار میلیون و هفتصد و هفتاد و یک هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد.
بر اساس آمار اعلامی، آمریکا با حدود 157 هزار جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.
در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی پنج میلیون و هفتصد و هشتاد هزار مبتلا و حدود 225 هزار فوتی، و قاره اروپا دو میلیون و نهصد و چهل هزار مورد ابتلا و 204 هزار جان‌باخته را از این آمار به خود اختصاص داده‌اند.
نمودار ابتلا و تلفات ویروس کرونا در حالی شیب صعودی تندی به خود گرفته که «تدروس آدانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه گفته بود شاید هرگز واکسنی برای مقابله با این بیماری ساخته نشود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/171444/تلفات-جهانی-کرونا-از-700-هزار-نفر-عبور-کرد
بستن   چاپ