ایران پرسمان
تذکرات کتبی نمایندگان به روحانی و وزرا
چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 15:03:20
ایران پرسمان - مهر / یک عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.
روح الله متفکرآزاد در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) تذکرات کتبی نمایندگان را به شرح زیر قرائت کرد.
رسول فرخی به وزیر کشور: لزوم اقدام در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری‌ها. به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسهیل شرایط پرداخت وام مسکن به روستائیان.
جبار کوچکی نژاد و فرهاد بشیری به وزیر نیرو: لزوم اقدام در خصوص بیمه خانه‌های مسکونی و وسایل برقی مردم. جبار کوچکی نژاد به وزیر نفت: لزوم اقدام در خصوص بیمه خانه‌های مردم در مقابل حوادث آتش‌سوزی.
علی علیزاده، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، علی اصغر عنابستانی و چهار نماینده دیگر به وزیر دادگستری: لزوم اقدام در خصوص رفع انحصار و ظرفیت‌زدایی کانون‌های وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضائیه در جذب و اشتغال دانش آموختگان حقوق. علی علیزاده و محمدحسین فرهنگی به وزیر ارتباطات و اطلاعات: لزوم تقویت پوشش تلفن همراه در استان آذربایجان شرقی. علی علیزاده و 21 نماینده دیگر به وزیر جهاد کشاورزی: چرا بانک کشاورزی برای وام کشاورزان تقاضای وثیقه ملک شهری دارد؟
محمدتقی نقدعلی به وزیر اقتصاد و امور دارایی و رئیس جمهور: لزوم تسریع ارسال لایحه مالیات‌های مستقیم به مجلس. لزوم پرداخت یارانه به زوج‌های جوان و نوزادان تازه متولدشده. لزوم پیگیری پرداخت یارانه معیشتی به افرادی که یارانه نقدی دریافت نمی‌کنند. به وزیر آموزش و پرورش و وزیر بهداشت و درمان: لزوم جلوگیری از دخالت سازمان دانش‌آموزی در توزیع فرم مدارس و دریافت مبالغ غیرقانونی از تولیدکننده‌های این کالا. لزوم نظارت و رفع نواقص موجود توسط سامانه تی.تی.ای.سی. به رئیس جمهور: لزوم رسیدگی به توزیع غیرقانونی کتب درسی توسط وزارت آموزش و پرورش و آسیب دیدن کتاب و نوشت افزار از این تصمیم.
حسین حق‌وردی، به وزیر نیرو: لزوم صدور دستور بازگشایی سریع کانال آبی اف.سی.پنج و رفع نگرانی مردم شهریار و ملارد.
عباس مقتدایی به وزیر آموزش و پرورش: لزوم مرمت و بازسازی مدارس فرسوده روستاهای شرق اصفهان. به وزیر کار و رفاه اجتماعی: رفع مشکلات بیمه‌ای هنرمندان صنایع دستی. لزوم تأمین مواد اولیه صنایع دستی و بهره‌مندی هنرمندان از تسهیلات ویژه ازی و کمک‌های ریالی دولت در تأمین این مواد. به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت تأمین نهاده‌های دامی یا ذرت مورد نیاز نهاده دامی.
عادل نجف‌زاده به وزیر بهداشت، درمان و آمدزش پزشکی: تشکیل دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان خوی. به رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی: لزوم تخصیص کامل بودجه به قانون حمایت از حقوق معلولان و سازمان بهزیستی.
ذبیح الله اعظمی به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تأمین کود مورد نیاز کشاورزان جنوب استان کرمان.
حسن نوروزی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: لزوم تسریع در صدور حکم قطعی برای اداره مراکز مخابرات رباط‌کریم و پرند. لزوم تقویت آنتن‌دهی همراه اول در راباط کریم و بهارستان. به وزیر کشور و آموزش پرورش: لزوم تشکیل بخش 400 هزار نفری پرند. لزوم تأسیس اداره آموزش و پرورش در شهر پرند.
علی بابایی کارنامه و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم رسیدگی به خسارت ناشی از افت آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در باغات استان مازندران و لزوم بررسی احتمال قطع واردات نهاده‌ها از کشور روسیه. اقدام در خصوص خسارت ناشی از شیوع ویروس کرونا در بخش‌های مختلف کشاورزی استان مازندران.
ابراهیم رضایی به وزیر آموزش و پرورش و رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: لزوم تجهیز مدارس شهرستان دشتستان برای آموزش‌های غیرحضوری در بحران کرونا. لزوم تسریع در خرید تضمینی و صادرات خرمای سال گذشته کشاورزان استان بوشهر. لزوم تسریع در معرفی وزیر صمت و انجام اقدامات لازم برای کنترل قیمت‌ها.
فرهاد طهماسبی به رئیس جمهور و وزیر نیرو: لزوم رسیدگی به خشکیدن دریاچه بختگان و استهبان و عدم اختصاص حق آبه دریاچه بختگان.
کمال حسین‌پور به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: علت فعال بودن شرکت‌های خصوصی
علیرضا نظری و چند نماینده دیگر به رئیس جمهور: لزوم برنامه‌ریزی برای ارائه تسهیلات ودیعه مسکن برای کارگران بدون کد بیمه و حقوق ثابت.
سید جلیل میرمحمدی میبدی و احمد امیرآبادی فراهانی به وزیر اقتصاد: لزوم اقدام بانک‌ها مبنی بر امهال در بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی در ایام کرونا. به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه: علت عدم موضع‌گیری و اقدام قاطع دولت در برابر جنایت اخیر آمریکا چیست؟‌
محمد علیپور به وزیر کشور: لزوم تسریع در رسیدگی به وضعیت معیشتی مرزنشینان چالدران و لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای کنترل ترددات مرزی افراد ساکن و وضعیت هنگ مرزی.
احمد مرادی به وزیر ورزش و جوانان: لزوم اقدام در خصوص سرانه بسیار پایین فضاهای ورزشی در استان هرمزگان.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/171568/تذکرات-کتبی-نمایندگان-به-روحانی-و-وزرا
بستن   چاپ