ایران پرسمان
مجلس یازدهم مصوبه مجلس دهم را کنار گذاشت
چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 21:57:39
ایران پرسمان - خبرآنلاین / سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از مسکوت ماندن آیین‌نامه داخلی پارلمان که به نحوه انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان اختصاص دارد، خبر داد.
سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز(چهارشنبه، 15 مرداد 99) این کمیسیون، گفت: دستور کار امروز کمیسیون بررسی طرح اعاده شده از سوی شورای نگهبان در خصوص اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس مرتبط با انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان بود.
وی ادامه داد: طرح مذکور از جمله مصوبات مجلس دهم شورای اسلامی بود که شورای نگهبان ایراداتی به آن گرفته و به کمیسیون آیین‌نامه داخلی ارجاع داده بود، با موافقت اعضای کمیسیون اصلاح این بخش از آیین‌نامه داخلی مجلس مسکوت ماند.
سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس اظهارداشت: همچنین مقرر شد کمیته‌ای برای احصاء اولویت‌های کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس تشکیل شود تا موضوعاتی که باید در دستورکار کمیسیون قرار گیرد، تعیین شود.
محمودی با اشاره به تصویب کلیات طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس، گفت: با استناد به ماده 142 آیین‌نامه داخلی مجلس بررسی جزئیات طرح مذکور به کارگروه کارشناسی مرکز پژوهش‌ها ارجاع شد تا بعد از چکش‌کاری در این مرکز، تصویب جزئیات طرح شفافیت آراء نمایندگان در دستورکار کمیسیون آیین‌نامه قرار گیرد.
براساس این گزارش، طرح اصلاح انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان به این نحو بود که کاندیداهای معرفی شده از سوی قوه‌قضاییه در زمان رأی‌گیری در جلسه علنی، انصراف ندهند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/171752/مجلس-یازدهم-مصوبه-مجلس-دهم-را-کنار-گذاشت
بستن   چاپ