ایران پرسمان
پرواز بر فراز کهکشان‌های نخستین
چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 21:57:59
ایران پرسمان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

بیگ بنگ / پرواز بر فراز جهان دوردست چگونه به نظر می‌رسد؟ برای درک این مسئله، تیمی از اخترشناسان مسافت نسبی تا بیش از 5000 کهکشان را در یکی از دورترین میدان‌های کهکشانی که تاکنون عکسبرداری شده تخمین زدند: میدان فرا ژرف هابل(HUDF).
از آنجایی که خیلی طول می‌کشد تا نور در کیهان عبور کند، اکثر کهکشان‌هایی که در این ویدئو می‌بینیم، زمانی را نشان می‌دهند که جهان فقط کسری از سن فعلی خود را داشته است. در واقع این کهکشان‌ها هنوز در حال ِ شکل‌گیری بودند و در مقایسه با کهکشان‌های مدرن اشکال غیرمعمولی دارند. در میان آنها هنوز هیچ کهکشان ِ مارپیچی بالغی مانند کهکشان راه شیری ما یا کهکشان آندرومدا، وجود ندارد. در انتهای این ویدئو، مشاهده‌گر مجازی از دورترین کهکشان‌ها در میدان فرا ژرف هابل پرواز می‌کند که با یک گذار قرمز به ثبت رسیده است.
 تصویر، فرا ژرف هابل نمونه‌‌ای از قدیمی‌ترین کهکشان‌هایی است که بشر تاکنون دیده است؛ کهکشانهایی که کمی پس از دوران تاریک وجود داشتند، یعنی 13٫2 میلیارد سال پیش شکل گرفته‌اند، زمانی که کیهان تنها 450 میلیون سال از عمرش گذشته بود. این دسته اولیۀ کهکشان‌ها با درخشندگی اندک احتمالاً دارای ستاره‌های پرانرژی هستند که نور ساطع می‌کنند و این کار بخش عمده‌ای از مواد عادی باقی مانده در جهان را از یک گاز سرد به یک پلاسمای یونیزه شدۀ گرم تبدیل کرده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/171757/پرواز-بر-فراز-کهکشان‌های-نخستین
بستن   چاپ