ایران پرسمان
واکنش وزیر کشور لبنان به سریال استفعای وزرا
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 15:23:00
ایران پرسمان - ایرنا / محمد فهمی وزیر کشور لبنان روز دوشنبه در واکنش به استعفای برخی از وزیران دولت و نمایندگان پارلمان لبنان، استعفا را فرار از مسئولیت توصیف کرد.
فهمی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ال.بی.سی» گفت: من موافق استعفای دولت بلافاصله پس از انفجار بیروت بودم اما امروز استعفا از دولت را فرار از مسئولیت می‌دانم و این اقدام تحت‌فشار برخی انجام می‌شود.
وی در ادامه فرار از مسئولیت را شرم‌آور دانست.
سایت خبری العهد ساعاتی پیش گزارش داد که نخست‌وزیر لبنان در تماس تلفنی با میشل عون رئیس‌جمهوری این کشور از تصمیم خود برای تقدیم استعفایش خبر داده است.
به دنبال انفجار بندر بیروت در عصر سه‌شنبه گذشته که به دلیل وجود 2750 تن نیترات آمونیوم صورت گرفت، 158 نفر کشته و بیش از 6 هزار نفر دیگر هم زخمی شدند. در واکنش به این انفجار صحنه سیاسی لبنان شاهد تغییر و تحولات گسترده‌ای است.
برخی از مقامات و مسئولان لبنانی از جمله منال عبدالصمد وزیر اطلاع‌رسانی لبنان،‌ دمیانوس قطار وزیر محیط زیست و توسعه اداری و ماری کلود نجم وزیر دادگستری لبنان به طور رسمی از مقام خود کناره‌گیری کردند.
این در حالی است که بیروت شنبه شب هم با به خیابان آمدن هزاران تن در اعتراض به آنچه ناکارآمدی دولتمردان در حادثه انفجار اخیر این شهر بندری عنوان شده بود، شاهد ناآرامی گسترده به همراه درگیری میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان، دستگیری و مصدومیت ده‌ها تن بود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/173369/واکنش-وزیر-کشور-لبنان-به-سریال-استفعای-وزرا
بستن   چاپ