ایران پرسمان
گانتز و نتانیاهو توافق کردند
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 15:23:01
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / رؤسای احزاب لیکود و آبی و سفید رژیم صهیونیستی بر سر تعویق تصویب طرح بودجه سال بعد به توافق رسیدند.
به نقل از هاآرتص، «بنیامین نتانیاهو» رئیس حزب لیکود، و «بنی گانتس» رئیس حزب آبی و سفید، که هردو نخست‌وزیران کابینه ائتلافی رژیم اشغالگر محسوب می‌شوند، به توافقی بر سر تعویق طرح بودجه سال بعد رسیدند.
بنا بر گزارش این وبگاه، با این توافق صهیونیست‌ها می‌توانند از انتخابات چهارم در زمان یک‌سال و نیم اخیر رهایی یابند.
این مسئله در حالی مطرح می‌شود که پیشتر اخبار بسیاری درباره تصمیم نتانیاهو بر برهم زدن کابینه ائتلافی و از مهلکه به در کردن گانتس گفته‌اند. گفته می‌شد این رئیس حزب لیکود در نظر داشت انتخابات سراسریِ چهارم زودهنگامی نیز ترتیب دهد.
پیشتر مهلت نهایی تصویب بودجه سال آینده 15 اوت (25 مرداد) سال جاری اعلام شده بود و بنا بود در صورت عدم تصویب این بودجه در تاریخ مذکور کِنِسِت منحل و انتخابات چهارم برگزار شود.
اما اکنون توافق بر سر تعویق این مهلت، زمان تصویب را 100 روز به تعویق انداخته و از انتخابات چهارم نیز جلوگیری می‌کند. البته انجام این توافق منوط به بیان آن در روز چهارشنبه در کنست و تصویب در آنجاست.
یکی از منابع حزب لیکود گفته است اعضای پارلمانی رأی مثبت خود به این طرح را اعلام خواهند کرد.
هفته گذشته رسانه‌های صهیونیستی اخباری منتشر کردند مبنی برآنکه گانتس به دنبال طرح لایحه‌ای است که بواسطه آن مانع از شرکت مجدد رئیس حزب لیکود آن هم به دلیل فساد اقتصادی در انتخابات شود. نتانیاهو به اتهام فساد، سوء استفاده از قدرت و تبلیغ غیرقانونی طی ماه‌های اخیر در دادگاه حضور پیدا کرده است.
بر اساس قانون رژیم صهیونیستی شخصی که گناهکار بودن او محرز نشده، می‌تواند در انتخابات شرکت کند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/173370/گانتز-و-نتانیاهو-توافق-کردند
بستن   چاپ