ایران پرسمان
انتشار مقدمه کمبریج بر چخوف
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 23:40:28
ایران پرسمان - تسنیم / کتاب مقدمه کمبریج بر چخوف اثر جیمز لوئین روانه بازار کتاب شد. این اثر گزارشی سرگرم‌کننده از زندگی آنتوان چخوف، نمایشنامه‌نویس شهیر روسیه است.
 انتشارات علمی و فرهنگی کتاب «کمبریج بر چخوف» اثر جیمز.‌ن.لوئلین را با ترجمه سعید درودی منتشر کرد. این کتاب گزارشی سرگرم‌کننده و جذاب از زندگی آنتوان چخوف، نمایشنامه‌نویس و نویسنده شهیر روسیه، و وضعیت کشور محل زیست او در زمان حیات را ارائه می‌دهد.
لوئین در این کتاب سعی کرده چخوف را به عنوان یک نویسنده جذاب و فریبنده از زوایای مختلفی به مخاطب خود معرفی کند و در کنار آن داستان‌ها و نمایشنامه‌های او و سیر تکاملی نثر وی را نیز به طور مفصل مورد نقد و بررسی خود قرار دهد.
این اثر همچنین ضمن دقت در پیشرفت حرفه‌ای چخوف در مقام یک نمایشنامه‌نویس، واریته‌های تک پرده‌ای و آثار اولیه او را نیز بررسی و به تجزیه و تحلیل پرده به پرده و دقیق برخی از مهمترین آثار نمایشی او از جمله «مرغ دریایی»، «دایی وانیا» و «باغ آلبالو» پرداخته است.
کتاب در فصول مختلف خود زندگی و زمینه‌های زیستی چخوف را مورد بررسی قرار داده و در ادامه موقعیت‌های مورد استفاده وی در تألیف داستان‌ها و نمایشنامه‌های اولیه و متأخرش را در فصول مجزا بررسی کرده است.
جیمز لوئین، استاد زبان انگلیسی در دانشگاه تگزاس و مدرس درسی با عنوان شکسپیر در این دانشگاه است. وی همچنین در مجموعه متون نمایشنامه‌ای منتشر شده در کمبریج اثر «باغ آلبالو» چخوف را تدوین کرده است. همچنین کتاب «رمئو و ژولیت» را نیز در همان مجموعه ویرایش کرده است. وی همچنین بر اجرای 25 نمایشنامه شکسپیر و برخی از آثار مهم چخوف در سمت کارگردانی، بازیگری و.... نظارت داشته است.
این کتاب در 384 صفحه با قیمت 45 هزار تومان در انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/173618/انتشار-مقدمه-کمبریج-بر-چخوف
بستن   چاپ