ایران پرسمان
نخست وزیر لبنان به طور رسمی استعفای دولت را اعلام کرد
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 23:40:49
ایران پرسمان - نخست وزیر لبنان با انتقاد از مخالفان دولت، افزود: به سبب موانعی که برخی نیروها ایجاد کردند، میان ما و ایجاد تغییر در کشور دیوار محکمی به وجود آمد که الان هم وجود دارد.

به گزارش جام نیوز ، حسان دیاب نخست وزیر لبنان که منابع خبری ساعتی پیش از اعلام استعفایش خبر دادند، سخنرانی خود درباره تحولات اخیر این کشور را آغاز کرد.
دیاب در ابتدای این سخنرانی گفت: بحران لبنان حاصل فساد اداری و دولتی است. ما با یک بحران بزرگ روبرو هستیم و می بایست تمام نیروها برای پشت سرگذاشتن این بحران با یکدیگر همکاری کنند.
وی تاکید کرد ساختار فساد در لبنان بزرگتر از دولت است. فاجعه انفجار بندر بیروت نیز به علت فساد گسترده در این کشور است.
وی افزود: حجم این بحران قابل توصیف نیست. اما برخی به جز به دست آوردن امتیاز و پیروزی سیاسی به مساله ای دیگر نمی اندیشند. جالب است که مفسدان چند هفته پس از اینکه ما دولت را تحویل گرفتیم، شروع به اتهام‌زنی کرده و سعی کردند ما را مسئول همه مشکلات و فسادها عنوان کنند!
نخست وزیر لبنان گفت: ما هیج منفعت شخصی نداریم و آنچه که برای ما مهم است، نجات دولت است. اتهامات بسیاری را تحمل کردیم اما از ورود به بحث و جدل ها و اختلافات خودداری کردیم.
وی با اعلام رسمی استعفای دولت لبنان گفت: امیدوارم خداوند همواره پشتیبان و حامی لبنان باشد و ما نیز با این تصمیم می خواهیم راه را به روی نجات ملی بازکنیم.
نخست وزیر لبنان با انتقاد از مخالفان دولت، افزود: به سبب موانعی که برخی نیروها ایجاد کردند، میان ما و ایجاد تغییر در کشور دیوار محکمی به وجود آمد که الان هم وجود دارد.
دیاب تصریح کرد طبقه سیاسی، سپرده های مردم را هدر دادند و کشور را زیر بار سنگین بدهی قرار دادند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/173623/نخست-وزیر-لبنان-به-طور-رسمی-استعفای-دولت-را-اعلام-کرد
بستن   چاپ