ایران پرسمان
گزارش وزارت امور خارجه آمریکا سرانجام منتشر شد: فروش تسلیحات به عربستان سعودی قانونی بوده است
سه شنبه 21 مرداد 1399 - 07:53:54
ایران پرسمان - یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفت: گزارش نهایی بازرس وزارت خارجه ایالات متحده حاکی از صدور گواهینامه اضطراری وزیر امور خارجه ایالات متحده برای فروش اسلحه به کشورهای عربی خلیج فارس از جمله عربستان سعودی است و بر این اساس فروش تسلیحات آمریکا به عربستان سعودی قانون را نقض نمی کند.

به گزارش جام نیوز به نقل از شفقنا، رویترز گفت: دونالد ترامپ پیش از این در ماه می ، استیو لینیک ، بازرس این بخش را اخراج کرد. جانشین وی استفان آکارد نیز هفته گذشته استعفا داد و از تحقیقات در این باره خودداری کرد. این گزارش نهایی توسط معاون آکارد تکمیل شد.
گفتنی است، استفان آکارد به طور موقت جانشین استیو لینیک شد که به دلیل تحقیق درباره سوء‌استفاده مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از قدرت، مورد غضب کاخ سفید قرار گرفت و اخراج شد.
پمپئو متهم به تلاش برای دور زدن کنگره در زمینه فروش تسلیحات به عربستان و امارات است.
آکارد که از نزدیکان «مایک پنس» معاون ریاست‌جمهوری آمریکا است، در حالی از سمت خود کناره‌گیری کرد که کنگره همچنان پیگیر دلایل اخراج لینیک است.
علت اصلی استعفای آکارد مشخص نیست حال آنکه نزدیکانش می‌گویند او قصد بازگشت به ایالت ایندیانا را دارد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/173647/گزارش-وزارت-امور-خارجه-آمریکا-سرانجام-منتشر-شد--فروش-تسلیحات-به-عربستان-سعودی-قانونی-بوده-است
بستن   چاپ