ایران پرسمان
پیشنهاد ترامپ برای برگزاری اجلاس "گروه 7" در آمریکا بعد از انتخابات
سه شنبه 21 مرداد 1399 - 10:30:42
ایران پرسمان - ایسنا / رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی از میزبانی کشورش از نشست گروه هفت بعد از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر صحبت کرده و گفت، برای این نشست از کشورهایی که جزو آن نیستند نیز دعوت خواهد کرد.
به نقل ازخبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری خود که با موضوع وضعیت شیوع کروناویروس برگزار شد، عنوان کرد: من خیلی زیاد تمایل دارم این کار را بعد از انتخابات انجام دهم.
ترامپ ادامه داد: ما می‌توانیم این اجلاس را از طرق تله کنفرانس برگزار کنیم و یا می‌توانیم از طریق نشست داشتن آن را برگزار کنیم. اما من به نوعی دارم اکنون پیشنهاد می‌دهم و دیروز به افرادم گفتم چرا این کار را زمانی بعد از انتخابات، زمانی که کمی مسائل بهتر هستند، انجام ندهیم؟ شما کمی زمان بیشتر برای فکر کردن درباره آن دارید چون این بسیار مهم است.
ترامپ پیشتر خواستار برگزاری حضوری اجلاس گروه هفت در واشنگتن در ژوئن بود؛ ایده‌ای که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان آن را رد کرد.
او در ادامه این اجلاس را تا ماه سپتامبر به امید نشان دادن بازگشت به وضعیت عادی در آمریکا همچنان که برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر مبارزه می‌کند، به تاخیر انداخت.
ترامپ در زمان اعلام این تاخیر در ماه ژوئن گفته بود از رهبران برخی کشورهای دیگر شامل روسیه که قبلا از جمع این کشورها به خاطر الحاق شبه جزیره کریمه به خاک کشورش بیرون گذاشته شد، دعوت می‌کند.
او روز دوشنبه هم به این مساله ظاهرا اشاره کرده و گفت: ما از برخی کسانی که در گروه هفت نیستند، دعوت خواهیم کرد.
وی افزود: برخی افراد تا کنون این دعوت را پذیرفته‌اند اما ما می‌خواهیم این کار را بعد از انتخابات انجام دهیم. من فکر میکنم در آن زمان فضای آرام‌تر و بهتری برای برگزاری اجلاس گروه هفت خواهیم داشت.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/173720/پیشنهاد-ترامپ-برای-برگزاری-اجلاس-"گروه-7"-در-آمریکا-بعد-از-انتخابات
بستن   چاپ