ایران پرسمان
مذاکرات وزیران خارجه روسیه و آلمان آغاز شد
سه شنبه 21 مرداد 1399 - 15:56:14
ایران پرسمان - ایرنا / مذاکرات وزیران امور خارجه روسیه و آلمان در مسکو آغاز شد و در دستور کار این مذاکرات، مسائل مهم بین المللی و منطقه ای قرار دارد.
سرگئی لاوروف روز سه شنبه در آغاز دیدار با هایکو ماس گفت: برنامه دستور کار روابط روسیه و آلمان فشرده است و امروز ما امیدواریم درخصوص آن گفت وگو کنیم.
وی افزود: مسائل دستور کار مذاکرات ما بسیار اهمیت دارد و با توجه به اینکه ما در شورای امنیت با یکدیگر همکاری می کنیم و المان در زمان حاضر عضو غیردائمی شورای امنیت است و اینکه ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، اهمیت خاصی می یابد.
لاوروف گفت: متاسفانه مناقشه های منطقه ای نیز برطرف نمی شوند و من اطمینان دارم در دیدار امروز برای حل آنها گفت وگو می کنیم. 
گفتنی است در دستور کار مذاکرات امروز، مسائل مهم بین المللی ازجمله اوضاع اوکراین، سوریه و لیبی، وضعیت پیرامون برجام درباره برنامه هسته ای ایران و نیز مسائل مربوط به ثبات جهانی و امنیت راهبردی قرار دارد.
روسیه و آلمان به عنوان اعضای گروه 1+4 در چارچوب برجام با یکدیگر همکاری می کنند.
لاوروف و ماس درخصوص روابط روسیه و اتحادیه اروپا باتوجه به ریاست دوره ای آلمان بر شورای اتحادیه اروپا در نیمه دوم سال 2020 گفت و گو می کنند.
دو طرف درخصوص مسائل کلیدی دستور کار روابط روسیه و آلمان مذاکره و برنامه دیدارهای دو کشور در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تا پایان امسال را هماهنگ می کنند.
وزیر امور خارجه آلمان امروز پس از دیدار با لاوروف برای شرکت در مراسمی به مناسبت پنجاهمین سالروز امضای قرارداد همکاری بین اتحاد جماهیر شوروی و جمهوری فدرال آلمان به سن پترزبورگ می‌رود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/173912/مذاکرات-وزیران-خارجه-روسیه-و-آلمان-آغاز-شد
بستن   چاپ