ایران پرسمان
رمز ورود به دنیای نویسندگی چیست؟
سه شنبه 21 مرداد 1399 - 15:56:37
ایران پرسمان - ایسنا / محمدعلی خامه‌پرست در رابطه با مهارت نویسندگی، اظهار کرد: همه افراد در زندگی خود یا هم‌نوعان‌ خود ارتباط کلامی دارند و این در حالی است که نویسنده کسی است که مهارت تبدیل آن ارتباط را به نوشتن روی کاغذ در سطح وسیع‌تر داشته‌ باشد.
وی افزود: افراد باید برای ورود به دنیای نویسندگی در کنار علاقه، پشتکار، استعداد و دانش کافی نیز داشته‌ باشند.
این نویسنده با بیان اینکه دانش می‌تواند هم به ‌صورت خودآموز و هم با آموزش کسب شود، تصریح کرد: در گذشته اطلاعات کمی در اختیار بود و افراد به ‌صورت خودآموز نیز می‌توانستند دانش لازم را کسب کنند ولی امروزه به دلیل گستردگی اطلاعات کسب دانش به‌ صورت خودآموز زمان زیادی را در بر می‌گیرد که افراد این اطلاعات را با شرکت در کلاس‌های مربوطه می‌توانند سریع‌تر کسب کنند.
خامه‌پرست با اشاره به اینکه امروزه مطالعه بسیار کم شده است، ادامه ‌داد: هم‌اکنون در استان زنجان علاقه‌مندان زیادی به نویسندگی وجود دارد ولی متاسفانه چون بعد از انتشار کتاب بازخورد و نتیجه‌ای دریافت نمی‌کنند، بعد از مدت کوتاهی از ادامه کار منصرف می‌شوند.
وی افزود: البته گروهی نیز به ترجمه کتاب روی آورده‌اند که با توجه به وجود کتاب‌هایی از نویسندگان خودمان، امیدواریم آثار نویسندگان کشور خودمان بیشتر در اولویت باشد و خواننده نیز به سمت این آثار روی آورد.
این نویسنده زنجانی با بیان اینکه کار رسمی خود را از سال 1372 آغاز کرده ‌است، عنوان کرد: حضور در این عرصه را به دلیل نبود کلاس‌های تخصصی به ‌صورت خودآموز آغاز کردم ولی امروزه کلاس‌های خوب و مناسبی در استان برای شروع کار علاقه‌مندان در این زمینه وجود دارد.
خامه‌پرست با اشاره به اینکه انتطار داریم اساتید دانشگاهی نیز در زمینه کلاس‌های نویسندگی و آموزش عمومی فعالیت کنند، متذکر شد: کلاس‌های موجود در استان برای علاقه‌مندان مناسب و خوب است ولی به شرطی که نویسنده از جامعه بازخوردی دریافت کند و بتواند از بازخوردها به اطلاعات جدید نیز دست یابد.
این نویسنده گفت: بعد از شیوع کرونا علاوه بر اینکه چاپ و پخش کتب با تاخیر و مشکلاتی روبه‌رو شده است، برگزار نشدن کلاس‌های نویسندگی نیز بر این مشکلات افزوده است، این در حالی است که با برگزاری این کلاس‌ها به ‌صورت مجازی توسط حوزه هنری، این مشکل حل شده‌ است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم افراد بیشتر به مطالعه بپردازند و در خود استان نیز نویسندگان و آثارشان بیشتر معرفی شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/173929/رمز-ورود-به-دنیای-نویسندگی-چیست؟
بستن   چاپ