ایران پرسمان
قول و قرار ظریف با نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان
جمعه 24 مرداد 1399 - 16:18:31
ایران پرسمان - ایرنا / ظریف در سفر به بیروت با نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیدار کرد.
محمدجواد ظریف که به لبنان سفر کرده است، در دیدار با حسان دیاب نخست وزیر این کشور افزود: کسانی که از انفجار بندرگاه بیروت سوء‌استفاده می‌کنند، همان کسانی هستند که خواهان ثبات و وحدت لبنان نیستند.
رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بر حمایت ایران از آسیب دیدگان حادثه بندرگاه بیروت تاکید کرد و با ابلاغ تسلیت و همدردی دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران با مردم و دولت لبنان، آمادگی کشورمان برای همیاری در بازسازی خرابی های ناشی از انفجار در بیروت را اعلام کرد.
حسان دیاب نیز در این دیدار ضمن تشکر از اعلام آمادگی کشورمان، نیازهای ضروری به ویژه در حوزه‌های درمان و اقلام مورد نیاز برای بازسازی واحدهای مسکونی شهر بیروت را تشریح کرد.
نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان تاکید کرد که دولت و ملت ایران در کنار آسیب دیدگان انفجار بیروت خواهند ایستاد.
پیش از این دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «شربل وهبه» وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان در بیروت دیدار کرد و در نشست خبری مشترک درباره علت سفرش به بیروت عنوان کرد:‌ همدردی و همبستگی خودمان را با مردم لبنان در این شرایط بسیار نگران کننده و این حادثه بسیار غمبار اعلام کنیم.
رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: حکومت و مردم لبنان هستند که باید برای آینده لبنان و نحوه پیشبرد امور تصمیم بگیرند و جمهوری اسلامی ایران در کنار حکومت و مردم لبنان خواهد بود و کمک می‌کنیم به هر تصمیمی که دولت و مردم لبنان اتخاذ کنند.
وی خطاب به مردم لبنان گفت: می‌خواهم به مردم لبنان تبریک بگویم. امروز سالگرد پیروزی مردم لبنان بر دشمن صهیونیستی در جنگ 33 روزه است همانطور که لبنان بر تجاوزات دشمن صهیونیستی پیروز شد بر این حادثه هم پیروز خواهد شد.
رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی در دیدار با وهبه ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده جان‌باختگان حادثه تلخ انفجار در بندر بیروت و همچنین درخواست سلامتی برای مجروحان، آمادگی کشورمان برای کمک به بازسازی خرابی‌های ناشی از انفجار در بندر بیروت در حوزه‌های مختلف و با توجه به توانمندی طرف‌های ایرانی، خصوصا در حوزه‌های مربوط به تامین برق، ساخت و ساز، دارو و درمان را اعلام کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جایگاه سیاسی لبنان ضرورت کمک به بازسازی این کشور بدون شرط گذاری را مورد تاکید قرار داد.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای دیدار با مقامات لبنان و اعلام همبستگی و همدردی با مردم و دولت لبنان شب گذشته وارد بیروت شد و از سوی «شربل وهبه» وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان مورد استقبال قرار گرفت.
در پی انفجار روز سه شنبه 14 مرداد در بندر بیروت در حدود 170 نفر کشته و بیش از 6 هزار نفر نیز مجروح شدند.وزیر امور خارجه ایران پس از این انفجار در پیامی توئیتری با دولت و ملت لبنان ابراز همدردی و آمادگی ایران را برای همکاری با لبنان اعلام کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین با همتای لبنانی خود در این زمینه تلفنی گفت و گو کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/175152/قول-و-قرار-ظریف-با-نخست-وزیر-دولت-پیشبرد-امور-لبنان
بستن   چاپ