ایران پرسمان
تاکید مکرون بر ایجاد صلح عادلانه میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی
جمعه 24 مرداد 1399 - 22:03:36
ایران پرسمان - ایرنا / رییس جمهوری فرانسه با استقبال از عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی بر ایجاد صلح پایدار و عادلانه میان صهیونیست ها و فلسطینی ها تاکید کرد.
«امانوئل مکرون» جمعه‌شب در پیامی توییتری نوشت: از تصمیم شجاعانه امارات متحده عربی استقبال می‌کنم و امیدوارم که این اقدام در استقرار یک صلح عادلانه و پایدار میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان موثر باشد.
مکرون افزود که این موضوع را در تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی نیز گوشزد کرده است.
آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.
امارات و عربستان سعودی در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا طی سال 2015 میلادی، این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.
ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند که قبل از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با رژیم صهیونیستی دست یابند؛ زیرا در اصل این رابطه، شخص ترامپ قرار دارد و معلوم نیست که وی دوباره به عنوان رییس جمهوری آمریکا انتخاب شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/175262/تاکید-مکرون-بر-ایجاد-صلح-عادلانه-میان-فلسطینی-ها-و-رژیم-صهیونیستی
بستن   چاپ