ایران پرسمان
نوزادان، سهامداران جدید بازار بورس
شنبه 22 شهريور 1399 - 12:12:38
ایران پرسمان - روزنامه شهروند /متن پیش رو در شهروند منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
فرزندان سوم به بعد هر خانواده ایرانی سهامدار می‌شوند. سهام شرکت‌های معتبر دولتی از پتروشیمی‌ها گرفته تا پالایشگاه و معادن، قرار است براساس طرح نمایندگان مجلس به فرزندان سوم و چهارم خانوارهای ایرانی اختصاص یابد. این طرح به منظور تشویق به فرزندآوری و افزایش زاد و ولد در دست تدوین است.
سیدعلی موسوی، نماینده ملکان در مجلس یازدهم که برای نخستین‌بار از طرح تشویق زاد و ولد رونمایی کرده، درباره جزئیات این طرح می‌گوید: «درطرحی که اخیرا برای تشویق افزایش جمعیت و زاد و ولد تدوین کردیم، پیش‌بینی شده که بنیاد ملی جمعیت تشکیل شود که تمام بحث‌های ستادی مربوط به هدایت نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف برای افزایش جمعیت را انجام دهد و به‌عنوان ستاد اجرایی افزایش جمعیت فعالیت کند.»
 به گفته او، این طرح با بسته‌های تشویقی مختلف در دست تهیه است که یکی از آنها، طرح «سهام آیندگان» است: «برای تشویق افزایش زاد و ولد، برای فرزند سوم و چهارم به بعد سهامی از شرکت‌های معتبر دولتی از جمله پالایشگاه و پتروشیمی‌ها به‌عنوان «سهام آیندگان» تخصیص داده شود که این سهام مختص به فرزندان سوم و چهارم به بعد است.»
 آن‌طور که موسوی می‌گوید، براساس این طرح، معاونت جدیدی در ریاست‌جمهوری با عنوان افزایش جمعیت تعریف می‌شود. ظاهرا قرار است این موارد در قالب طرح جمعیت و خانواده که از سوی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در حال پیگیری است، اضافه شود.»

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/187594/نوزادان،-سهامداران-جدید-بازار-بورس
بستن   چاپ