ایران پرسمان
حمله هکری به کمپین بایدن
يکشنبه 23 شهريور 1399 - 00:16:29
ایران پرسمان - دنیای اقتصاد /متن پیش رو در دنیای اقتصاد منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
شرکت مایکروسافت اخیرا هشدار داده است که کارزار انتخاباتی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مورد حمله هکرهای مورد حمایت دولت روسیه قرار گرفته است. رویترز در یک گزارش اختصاصی به نقل از شرکت مایکروسافت که وظیفه تامین امنیت کارزار انتخاباتی بایدن را بر عهده گرفته است، اعلام کرد هکرهای مورد حمایت دولت روسیه کارزار انتخاباتی بایدن را مورد حمله قرار داده‌اند.
هکرها تلاش داشتند کارکنان حاضر در کارزار انتخاباتی بایدن در واشنگتن را مورد هدف قرار دهند. کارزار انتخاباتی بایدن در واشنگتن از برجسته‌ترین کارزارهای دموکرات‌ها در ایالات متحده به حساب می‌آید که با رهبران دموکرات در ارتباط است. مایکروسافت در بیانیه خود اعلام کرد این همان گروهی است که در سال 2016 به کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون حمله کرد و ایمیل‌های وی به این طریق افشا شد.
به گفته چهار نفر از منابع مطلع این گروه هکری که توسط محققان سایبری به‌عنوان «خرس رویایی» نائل شده‌اند توسط ارتش روسیه کنترل می‌شود. منابع دیگر البته تاکید کردند این بار حملات این گروه روسی به شکست انجامیده است. این منابع تصریح کردند که حملات به خوبی دفع شدند و از اطلاعات کارکنان به خوبی حفاظت شد. در ماه نوامبر آژانس‌های اطلاعاتی نسبت به حمله هکری کشورهای خارجی هشدار دادند و گفتند این کشورها قصد مداخله در انتخابات ایالات متحده را دارند. تحقیقات صورت گرفته توسط رابرت مولر، بازرس ویژه دادگستری ایالات متحده و کمیته اطلاعات سنا هر دو نتیجه گرفتند که دولت روسیه در انتخابات سال 2016 مداخله داشته و به انتخاب دونالد ترامپ در این سال کمک کرده است. مولر هشدار داده بود که روسیه در انتخابات سال جاری نیز مداخله خواهد کرد.
در این زمینه مدیر سابق کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون ترجیح داد سخن نگوید اما کارزار انتخاباتی بایدن گفت مایکروسافت به آنها هشدار داده است. یک بازیگر خارجی سعی در حمله هکری داشته اما شکست خورده است. این هکرها قصد داشتند به‌ ایمیل‌های شخصی افراد مرتبط با کارزار انتخاباتی بایدن دست پیدا کنند. تام برت، معاون رئیس مایکروسافت، در مطلبی در وب‌سایت این شرکت تاکید کرده است: فعالیت این هکر‌ها نشان می‌دهد، گروه‌های خارجی تلاش‌های خود را برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 تشدید کرده‌اند. وی در ادامه گفته است: آنچه ما شاهد آن هستیم، به الگوی حملات قبلی شبیه است که نه تنها نامزدها و کارمندان ستاد انتخاباتی آنها، بلکه مشاوران این افراد نیز هدف قرار گرفته‌اند. تام برت همچنین تصریح کرده است گروه مرتبط با بخش اطلاعات نظامی روسیه که مسوول هک ستاد مبارزات انتخاباتی حزب دموکرات در سال 2016 بود، اینک حملات سایبری به اهداف مرتبط با انتخابات آمریکا را از سر گرفته و کوشیده است به کامپیوترهای 200 نهاد از جمله ستادهای انتخاباتی و مشاوران آنها نفوذ کند. به رغم اینکه مقام‌های اطلاعاتی آمریکا ماه گذشته گفته بودند روسیه به دونالد ترامپ و چین به جو بایدن تمایل دارند، اما مایکروسافت می‌گوید هکرهای چینی افراد نزدیک به ستاد انتخاباتی جو بایدن را نیز هدف قرار داده‌اند. در همین حال مقام‌های امنیت سایبری در آمریکا به «سی ان ان» گفته‌اند، مایکروسافت توانسته فعالیت هکرها برای دستیابی به ایمیل‌های افراد مرتبط با ستادهای انتخاباتی را رصد کند، اما شواهدی در دست نیست که مجموعه‌های مرتبط با سیستم انتخابات در آمریکا هدف قرار گرفته باشند. یک منبع نزدیک به کارزار انتخاباتی بایدن می‌گوید هنوز مشخص نیست خود کارزار انتخاباتی مد نظر هکرها بوده باشد و احتمال دارد افراد مرتبط با کارزار مد نظر هکرها باشند. با این حال مایکروسافت در بیانیه خود تصریح کرده است که خود شرکت نیز مورد حمله حملات سایبری قرار گرفته است. یک منبع فنی می‌گوید حملات به شکل فیشینگ بوده است؛ حقه‌ای برای افشای رمز ورودی کاربران. در این زمینه مایکروسافت حاضر به توضیح نشد اما گفت شیوه استفاده شده در هک‌ها نشان می‌دهد که این کار گروه «خرس رویایی» است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/187951/حمله-هکری-به-کمپین-بایدن
بستن   چاپ