ایران پرسمان
تور کلاهبرداری از پرسپولیس و تراکتور تا ترکیه و اسکاتلند!
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 10:39:24
ایران پرسمان - پسری از گوشه ای از بریتانیا، این بار کلاهبرداری مدرن راه انداخته و از تیمی به تیم دیگر آن را تکرار می کند.

به گزارش جام نیوز ، حدود صد و خورده ای سال پیش و در قرن نوزدهم، در بریتانیا، جوان های خوشتیپ که ظاهری فریبنده داشتند، در شهرهای مختلف می رفتند و با خود محلول هایی به همراه داشتند که ادعا می کردند اگر کسی از آن ها استفاده کند، جوان می شود. اینکه همواره بسیاری گول ظاهر یک چیز یا یک شخص را می خورند، اتفاقی تکراری در طول تاریخ محسوب می شود. در آن زمان هم بسیاری از مردم گول می خوردند و آن ها را خریداری می کردند. مردمی که تا شب منتظر تاثیرات آن می ماندند هرچند از همه جا بی خبر بودند که فروشنده آن محلول ها تا شب شهر را ترک کرده و دستشان در پوست گردو می ماند.
حالا در قرن 21، پسری از گوشه ای از بریتانیا، این بار کلاهبرداری مدرن راه انداخته و از تیمی به تیم دیگر آن را تکرار می کند. ماجرای آشنایی ما ایرانی ها با آنتونی استوکس از تبریز رقم خورد. جایی که تراکتوری ها در رویای ساختن تیمی کهکشانی، دست روی آنتونی استوکس اسکاتلندی که کارنامه درخشانی داشت گذاشتند. گلزنی های سریالی آنتونی استوکس در روزهای پر نوسان تراکتور باعث شد تا او ابتدا جایگاه ویژه ای بین هواداران پیدا کند.
با این حال زمان، عنصری است که همه چیز را به مرور مشخص می کند. حتی اگر قهر کردن های متوالی استوکس و نیامدن به تبریز یا دیر آمدن هایش را هم کنار بگذاریم، مدتی که گذشت، خبرهای عجیبی از آنتونی استوکس و تراکتور به گوش می رسید و کم کم این بازیکن جایگاه خود بین هواداران را از دست داد. شاید عجیب ترین آن ها مربوط به ساعت لوکس بازیکن ملی پوش تراکتور می شد که در اتفاقی عجیب گم شده بود!
استوکس مسیرش از تراکتور را جدا کرد و به ترکیه و تیم آدانا دمیراسپور رفت. تیم جدیدی که باز هم زیاد در آن جا نماند. مدتی بعد خبری که به عجیب ترین شکل ممکن به گوش رسید، مذاکرات پرسپولیسی ها با آنتونی استوکس بود. مگر می شد آن همه حواشی را فراموش کرد و به سراغ چنین مهاجمی رفت. به رغم تمام توصیه هایی که به سرخ پوشان در مورد عدم تعادل رفتاری استوکس شد، آن ها با مرد اسکاتلندی قرارداد امضا کردند.
استوکس این بار هم خیلی زود سر ناسازگاری گذاشت. بعد از یک پاس گل ناخواسته در دربی تهران که بیشتر محصول اشتباه دروازه بان استقلال بود تا مهاجم خارجی پرسپولیس، استوکس وقتی با شاگردان گل محمدی برای بازی آسیایی به امارات رفت، همراه تیم به تهران برنگشت. او ابتدا از یحیی 24 ساعت فرصت خواست تا با یک روز تاخیر خودش را به تهران برساند. اما این تاخیر یک روزه هنوز هم ادامه دارد! به جای بازگشت استوکس، چشم پرسپولیس به عکس های این بازیکن در کلاب های شبانه دبی و ابوظبی روشن شد.
مدتی بعد این بار اتفاقاتی که در جهان رخ داد، بهانه را دو دستی تقدیم استوکس کرد. ویروسی نا شناخته که تمام مسابقات ورزشی را متوقف کرد و استوکس هم با وجود شروع دوباره مسابقات، این بار ویروس کرونا را بهانه کرد و مدعی شد قراردادش با پرسپولیس باید فسخ شود. ماجراهای استوکس و پرسپولیسی ها هم کم نبود. استوکس علاوه بر این که در دبی پولی از باشگاه پرسپولیس به عنوان پول تو جیبی گرفت، پولی را هم قرض کرد و اعلام کرد آن را بر می گرداند. اتفاقی که هرگز رخ نداد. او که متخصص نامه نگاری با باشگاه های مختلف است، در روزهایی که غیبت غیر مجاز داشت و بدون هماهنگی در تمرین پرسپولیس شرکت نمی کرد، هفته ای یکبار برای باشگاه نامه می نوشت و تاکید می کرد به خاطر کرونا نمی تواند به ایران بیاید و برای محکم کاری تقاضای دریافت بخشی از مبلغ قرارداد هم ضمیمه نامه اش بود. او در واقع این نامه ها را می نوشت تا برای خودش مدرک جمع کند و بعد ها با استناد به همین مدارک، اعلام کند باشگاه پرسپولیس در جریان غیبت او بوده است.
استوکس پس از جدایی از پرسپولیس به فوتبال کشورش بازگشت و پیراهن تیم لیوینگستون اسکاتلند را به تن کرد. البته کلاهبرداری های قبلی به استوکس و وکیلش آنقدر مزه کرده بود که حتی در کشورش هم همان حیله همیشگی را پیاده کرد. البته هرچه جلوتر می رویم بهانه های استوکس هم خنده دار تر می شود. استوکس این بار گفته که نمی تواند روی چمن مصنوعی تمرین کند و دوباره پولی به جیب زده و رفته است!
این خبر دوباره داغ دل پرسپولیسی ها را تازه کرد. بازیکنی که با وجود اینکه خیلی ها گفتند او تعادل رفتاری نداشته و مملوء از حاشیه های مختلف است، پرسپولیسی ها جذبش کردند و بعد نقره داغ شدند. هرچند وکیل استوکس و خود او از راه قانونی کلاهبرداری می کنند اما سرخ پوشان امیدوارند با توجه به اتفاقات اخیر، در پرونده فیفا رای را به سود خود کشانده و این بار برنده باشند. بخش حقوقی پرسپولیس اگر تمام نامه های ارائه شده به استوکس مبنی بر غیبت غیر قانونی اش در تمرینات را به فیفا ارائه کرده باشد، شاید بتواند این بار به تور کلاهبرداری مرد بریتانیایی پایان بدهد.
طرفداری

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/189333/تور-کلاهبرداری-از-پرسپولیس-و-تراکتور تا-ترکیه-و-اسکاتلند!
بستن   چاپ