ایران پرسمان
بررسی راهکارهای رفع مشکلات زیست محیطی انبار نفت شهران
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 10:11:39
ایران پرسمان - معاون راهبری و نظارت اداره کل محیط زیست شهر تهران با اشاره به بررسی پروژه های زیست محیطی شهرداری منطقه 5 گفت: در جریان این گشت و پایش از انبار نفت شهران بازدید و راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت رفع معضلات مرتبط با آن بررسی و کارشناسی شد.

به گزارش شهر، عادل خزایی با اشاره به اینکه یکی از نقاط حساس و استراتژیک موجود در محدوده منطقه 5، وجود انبار نفت شهران است، گفت:در این مکان 11 مخزن ذخیره نفت سفید، گازوئیل و بنزین وجود دارد که از طریق دو خط لوله پالایشگاه تهران واقع در شهرری پر می شود سپس توسط حدودا 300 تانکر انتقال سوخت، پمپ بنزین‌های شهر را تغذیه می‌کند.
او بیان کرد: وجود چنین مکانی شاید برای کلانشهر تهران حیاتی به نظر می‌رسد اما علاوه بر اینکه طبق گفته‌ها در محدوده گسل مشا قرار گرفته از نقاط پرخطر تهران محسوب می‌شود. به علت ساخت و سازهای بی رویه در سال‌های اخیر و شکسته شدن حریم انبار نفت، بافت مسکونی بسیار به این محل نزدیک شده و ساکنان محلات شهران و اطراف متحمل آلودگی‌های مختلف محیط زیستی از جمله آلودگی صدا و هوا نیز شده‌اند. 
خزایی ادامه داد: با توجه به اینکه مدتی است موضوع استقرار انبار نفت به یکی از چالش‌های کنونی شمال غرب تهران تبدیل شده بازدیدی از محدوده مخازن، سکوهای بارگیری، جداره‌ها، باغات و محلات اطراف و مسیرهای دسترسی آن صورت گرفت و راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت رفع معضلات مرتبط با آن که یکی از آن‌ها تغییر و جایگزینی مسیر تردد تانکرها عنوان شده است، بررسی و کارشناسی شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، به گفته معاون راهبری و نظارت اداره کل محیط زیست تهران، در گشت نظارت و پایش منطقه ٥ ، مدیریت محیط‌ زیست و انرژی اسکان کارگری منطقه، محل دپوی شن و نمک، راندمان تولید نیروگاه خورشیدی 20 کیلوواتی بوستان کوهسار، عملکرد و راندمان تولید نیروگاه خورشیدی 10 کیلوواتی سرای محله بهاران، فعالیت آموزشی در سرای محله بهاران، وضعیت زیست محیطی باغات شهران برررسی و ارزیابی شد و بر اساس بازدید صورت گرفته، جهت بهبود وضعیت زیست محیطی محدوده منطقه، پیشنهادات کارشناسی ارائه شد و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/189339/بررسی-راهکارهای-رفع-مشکلات-زیست-محیطی-انبار-نفت-شهران
بستن   چاپ