ایران پرسمان
پیرایش محور تاریخی وحدت اسلامی با الگو برداری به سبک تهران قدیم
سه شنبه 25 شهريور 1399 - 18:14:00
ایران پرسمان - شهردار منطقه 11 تهران از آغاز اجرای بزرگترین پروژه مشارکتی سیما و منظر شهری با کسبه محور تاریخی وحدت اسلامی برای پیرایش این خیابان با الگو برداری از سبک تهران قدیم خبرداد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، نصراله آبادیان در این باره گفت: بیش از 50 پلاک در خیابان وحدت اسلامی حد فاصل خیابان مختاری تا شوش با مشارکت کسبه محل و شهرداری در حال پیرایش است که طی آن برای سر در مغازه ها کاشی لعاب دار به رنگ آبی فیروزه ای و با الگو برداری از سبک تهران قدیم و مسجد قدیمی صاحب الزمان (عج) نصب شده است.
شهردار منطقه 11 با بیان این که در راستای ارتقای سیما و منظر شهری خیابان وحدت اسلامی بیش از 10 جلسه با کسبه و ذی نفعان برگزار شده است؛ افزود: مشارکت مردمی برای حفظ چهره تاریخی بخش هایی از پایتخت که در محدوده حصار ناصری و تهران قدیم قرار دارد؛ حائز اهمیت است و می تواند در حفظ هویت فرهنگی و معماری پایتخت ایران تأثیر گذار باشد.
آبادیان ادامه داد: در این پروژه که از اوایل شهریور ماه آغاز شده طراحی، نظارت بر اجرا و حذف زوائد فیزیکی از سوی شهرداری منطقه 11 در حال انجام است و هزینه های اجرا توسط مالکین پذیرفته شده است.
به گفته شهردار منطقفه 11 تاکنون عملیات پیرایش منظر شهری و نصب کاشی های سر در مغازه ها برای 30 پلاک انجام شده و تا یک ماه آینده نیز برای سایر مغازه ها انجام خواهد شد.
او یاد آور شد: در طراحی این پروژه اصول زیبایی شناسی و یکنواختی در طول خیابان که بخشی از حصار ناصری و تهران قدیم است؛ در نظر گرفته شده و با ابنیه قدیمی این خیابان نیز همخوانی دارد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/189348/پیرایش-محور-تاریخی-وحدت-اسلامی-با-الگو-برداری-به-سبک-تهران-قدیم
بستن   چاپ