ایران پرسمان
نظر یک اصلاح‌طلب درباره اظهارات انتخاباتی اصولگرایان
جمعه 28 شهريور 1399 - 13:03:25
ایران پرسمان - برنا / یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تریبون‌ها حق اظهارنظر در مورد حضور و یا عدم حضور و یا فعالیت و عدم فعالیت سیاسی را ندارند به هر صورت، مسئول فعالیت سیاسی احزاب از سوی قانون اساسی مشخص است.
«جلال جلالی‌زاده»، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در این باره که برخی اصلاح طلبان پیش‌بینی می‌کنند انتخابات سال آینده دو قطبی خواهد بود؟ به برنا گفت: مشخص است که انتخابات اگر در سطح ملی برگزار شود یقینا باید بین دو جریان و جناح فعال سیاسی کشور برگزار شود؛ اگر قرار باشد از همین حالا که خود اصولگرایان اعلام کنند که انتخابات، انتخابات درون جریانی اصولگرایان است نشان دهنده این است که اینها از همین حالا، تصمیم بر حذف اصلاح‌طلبان یا رد صلاحیت کاندیدای آنها گرفته‌اند و دیگر نباید، اصلاح‌طلبان خودشان را به زحمت بیندازند.
او افزود: از طرف دیگر کسانی که صاحب نظام، انقلاب و کشور هستند و اکثریت مردم هم با آنهاست، نمی‌توانند نسبت به حوادث کشور مخصوصا انتخابات ریاست جمهوری بی‌تفاوت باشند، باز هم حق دارند که در این زمینه تلاش کنند و کاندیداهای خودشان را معرفی کنند.
جلالی‌زاده ادامه داد: بنابراین بحث بر سر وجود دو تا تصمیم و دیدگاه است یعنی اصول‌گرایان می‌خواهند با این ترفند از هم اکنون، خودشان را آماده کنند و بین خودشان با پشتوانه، فردی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند و در عین حال اصلاح‌طلبان، از صحنه حذف شوند که این با مشی دموکراسی، آزادی سیاسی و نص قانون اساسی اصلا سازگار نیست. از طرف دیگر اصلاح‌طلبان نمی‌توانند از دور، نظاره گر حذف غیرقانونی خود و خارج شدن از گرونه انتخابات و فعالیت سیاسی باشند وگرنه تشکیل حزب یا حضور در صحنه و بعد این همه هزینه برای حفظ نظام، کشور و انقلاب، چه فایده ای دارد!
این چهره سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه باید تکلیف تریبون‌هایی که خواستار سلب حضور اصلاح‌طلبان در 1400 هستند، مشخص شود، تاکید کرد: اصلا تریبون‌ها حق اظهارنظر در مورد حضور و یا عدم حضور و یا فعالیت و عدم فعالیت سیاسی را ندارند به هر صورت مسئول فعالیت سیاسی احزاب از سوی قانون اساسی، مشخص است و اگر مسائلی وجود داشته باشد، بیشتر به وزارت کشور مربوط است یا بیشتر به دستگاه‌های امنیتی و دیگر نیازی به اظهارنظر سایر دستگاه ها نیست.
او ادامه داد: آنچه که در اینجا معیار محک برای فعالیت یا فعالیت نکردن یا حضور و عدم حضور است، قانون اساسی است. فعلا در کشور هیچ نهاد یا هیچ موضعی را مهم تر از قانون اساسی نداریم که به عنوان معیار و محور مطرح شود و یا محل داوری برای تعیین افراد باشد. این اظهارنظرها در قالب تریبون‌ها بیشتر غیرقانونی است و موجب سرد شدن فضا و دلسردشدن مردم از انتخابات، می شود.
جلالی زاده بیان کرد: به هر حال هر کس در کشور حق دارد از هر تریبونی استفاده کند به شرطی که مخل منافع و مصالح ملی یا اهانت و توهین به دیگران نباشد؛ یعنی هر کسی می‌تواند در قالب تریبون حزب، تریبون رسانه‌ها و تشکیل جلسات و همایش‌ها اظهارنظر کند تا زمانی که مخل آزادی دیگران نباشد. از این رو نمی‌شود که از دور، افرادی بیایند و برای دیگران تعیین تکلیف کنند که به نوعی مخالف آزادی و قانون است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/190138/نظر-یک-اصلاح‌طلب-درباره-اظهارات-انتخاباتی-اصولگرایان
بستن   چاپ