ایران پرسمان
فراهم شدن امکان تشریح در منزل برای دانشجویان پزشکی
جمعه 28 شهريور 1399 - 15:40:45
ایران پرسمان - ایسنا / پاندمی کووید-19 دانشجویان را مجبور کرده که با بسیاری از تغییرات به وجود آمده در شرایط تحصیلی خود سازگار شوند.
یکی از عجیب‌ترین کارها این بوده که در آزمایشگاه‌های زیست شناسی چه کاری باید انجام شود تا دانشجویان بتوانند نمونه‌های اعضای بدن حیوانات را تشریح کرده و آناتومی و فیزیولوژی یاد بگیرند.
برخی از اساتید، گزینه آزمایشگاه‌های مجازی را انتخاب کرده‌اند. اما برخی دیگر، مغز ، قلب و چشم حیوانات آزمایشگاهی را به دانشجویان می‌رسانند تا آنها در خانه‌های خود روی این اعضا کالبدشکافی کنند.
در کالج "لافایت"(Lafayette ) آمریکا، لویس شتینو یکی از استادان رشته عصب شناسی، به دانشجویان رشته‌های علوم اعصاب خود مغز گوسفند فرستاد که اغلب در آزمایشگاه‌های دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا مغز گوسفند شباهت زیادی به مخچه انسان دارد.

ایران پرسمان


مگی لدویت یکی از دانشجویان این رشته گفت: تشریح مغز گوسفند در خانه کاری نبود که من پیش‌بینی می‌کردم. اما بخش روانشناسی و علوم اعصاب دانشگاه کار بسیار خوبی انجام داد و اطمینان حاصل کرد که ما منابع لازم برای انجام این آزمایشات در خانه را داشته باشیم.
مغزهای ارسال شده به دانشجویان از مواد سمی محافظت شده بوده و همراه با دستکش و سایر وسایل محافظتی به دانشجویان ارسال شد.
در ماه ژوئیه سال جاری، به دانشجویان دوره کارآموزی تابستان در دانشکده پزشکی استنفورد، مغز گوسفند و قلب خوک به صورت وکیوم شده ارسال شد تا دانشجویان این اعضا را تشریح کنند.

ایران پرسمان


ایران پرسمان


کیتلین دین یکی از دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا جنوبی گفت: از دست دادن فرصت دیدار حضوری اساتید به دلیل شیوع کرونا، بسیار ناامیدکننده بود. اما طی این دو هفته، من به اندازه بیش از دو سال تحصیل در دانشگاه مهارت‌های پزشکی آموختم. وی در دوران تحصیل به صورت مجازی علائم حیاتی مادرش را با ابزار پزشکی اندازه می‌گرفت. سپس هنگام ملاقات مجازی با استاد خود، قلب و مغز را کالبدشکافی کرد و بخیه زدن را روی پای خوکی که از بازار خریده بود، امتحان کرد.
دانشگاه‌های دیگر در آمریکا نیز چنین اقداماتی را انجام دادند.

ایران پرسمان



http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/190184/فراهم-شدن-امکان-تشریح-در-منزل-برای-دانشجویان-پزشکی
بستن   چاپ