ایران پرسمان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان: تعاونی ها همپای دولت و بخش خصوصی می توانند به جهش تولید کمک کنند
شنبه 29 شهريور 1399 - 12:28:19
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در همایش تجلیل از تعاونی های برتر استان گیلان، رایج ترین و قدیمی ترین اقتصاد جهان را اقتصاد تعاون دانست و افزود: با توجه به شرایط سخت اقتصادی، تعاونی ها همپای بخش خصوصی و دولتی می توانند به "جهش تولید" و اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، عباس علیزاده به دوبرابر شدن تعاونی های کشور در 10 سال اخیر اشاره و اظهارکرد: شرکت های تعاونی به جهت پویایی و بهره مندی از تجمیع سرمایه های خرد و مشارکت مردم، نقش بسزایی در عدالت اقتصادی دارند.
علیزاده از تشکیل 112 شرکت تعاونی جدید با 4270 عضو و همچنین 5912 فرصت شغلی در استان گیلان خبر داد.
وی در خصوص صادارت شرکت های تعاونی استان گیلان نیز خاطرنشان کرد: تا کنون 54 میلیون دلار توسط 20 شرکت تعاونی استان به مقصد کشورهای آسیایی و اروپایی صادرات صورت گرفته که حاکی از رشد بیش از 60 درصدی ارزش صادرات استان گیلان نسبت به سال 97 است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان به پیگیری طرح روستا تعاون با همکاری استانداری گیلان و سازمان برنامه و بودجه اشاره و افزود: تا کنون 37 شرکت تعاونی جدید و 69 شرکت تعاونی با ماهیت روستا تعاون در روستاهای استان گیلان به ‌روزرسانی شده است.
وی با اشاره به اهمیت آموزش و ارتقای دانش مدیران و اعضای شرکت های تعاونی از برگزاری 52 هزار نفر ساعت دوره آموزشی در سال 98 به صورت حضوری و مجازی در استان گیلان خبر داد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/190471/مدیرکل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-گیلان--تعاونی-ها-همپای-دولت-و-بخش-خصوصی-می-توانند-به-جهش-تولید-کمک-کنند
بستن   چاپ