ایران پرسمان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل: توسعه مشاغل خانگی نقش مهمی در تحقق اهداف شعار امسال دارد
دوشنبه 31 شهريور 1399 - 11:30:48
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: توسعه مشاغل خانگی نقش مهمی در تحقق اهداف شعار امسال دارد و حمایت بیش از پیش از مشاغل خانگی در فضای شیوع کرونا ضروری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل با هدف توانمندسازی نیروی کار توسط مدیرکل تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی و مسئولان حوزه اشتغال و نهادهای کارآفرین در ساختمان جهاد دانشگاهی اردبیل افتتاح شد.
قاسم رحیمی در آیین افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اردبیل با اشاره به تغییر نگرش دولت به مشاغل خانگی بعد از سال 89 و نقش آن در اقتصاد خانوار گفت: حدود 352 رشته مشاغل خانگی در کشور شناسایی شده و مجوز فعالیت دارد ولی تولیدات این مشاغل در زمینه بازاریابی و فروش، توزیع و آموزش و توانمندسازی دچار چالش است.
وی همکاری جهاد دانشگاهی در این سه بخش را موجب رفع دغدغه شاغلان و متولیان امر مشاغل خانگی دانست و اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در امر تواممندسازی و اقتصاد بازار و آموزش می تواند نقش محوری ایفاد کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل اظهار کرد: تفاوت این طرح ملی با دیگر طرح‌های اجرا شده در محوریت قرار دادن توانمندسازی از طریق آموزش و بازاریابی متمرکز به جای پرداخت تسهیلات است.
مهارت افزایی و تجاری‌سازی محصول در قالب طرح توانمندسازی مشاغل خانگی
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یک طرح دو جانبه مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تجای‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی است.
سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی به عنوان یک ارگان تسهیل‌گر در اجرای این طرح در نظر گرفته شده است تا پروژه‌های مبتنی بر توسعه مشاغل خانگی را به صورت هدفمند در بخش‎های مطالعه، ارزیابی، پایش، مستندسازی، مستندنگاری، ایجاد بانک اطلاعاتی، شبکه‌سازی و اتصال به بازار دنبال کند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/191375/مدیرکل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-اردبیل--توسعه-مشاغل-خانگی-نقش-مهمی-در-تحقق-اهداف-شعار-امسال-دارد
بستن   چاپ