ایران پرسمان
افزایش دو برابری تقویت مواضع نظامی چین در مرز با هند
سه شنبه 1 مهر 1399 - 19:17:06
ایران پرسمان - ایسنا / موسسه تحقیقات استراتژیک استراتفور در گزارشی خاطرنشان کرد، چین در طول سه سال گذشته تقویت مواضع نظامی خود در طول مرزش با هند را دو برابر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، پیشتر هند در حاشیه اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای در 10 سپتامبر در شهر مسکو از حضور سربازان چینی در منطقه لداخ اظهار نگرانی کرده بود.
دهلی نو تاکید کرده بود، توضیح معتبری برای استقرار این نیروها از سوی طرف چینی وجود ندارد.
در گزارش موسسه استراتفور آمده است، این تغییر رویه که از بعد از بحران دوکلام در سال 2017 اتفاق افتاده به نظر می‌رسد بخشی از یک استراتژی بزرگتر مشابه با استراتژی در پیش گرفته شده در دریای چین جنوبی باشد.
سیم تاک، تحلیلگر ارشد امور جهنی در استراتفور و نویسنده این گزارش تصریح کرد: زمان بندی تقویت مواضع و تاسیسات نظامی چین در طول مرز با هند درست قبل از مناقشه ادامه دارد در لداخ نشان می‌دهد این تنش‌های مرزی بخشی از یک تلاش گسترده‌تر چین با هدف اعمال کنترل بر مناطق مرزی خود هستند.
این گزارش به شرح تقویت زیرساخت‌های نظامی چین با تحلیل تصاویر ماهواره‌ای پرداخته است.
نویسنده این گزارش عنوان کرد: این زیرساخت‌ها به مجرد اتمام باعث پشتیبانی از حتی تشدید بیشتر فعالیت‌های چین می‌شوند. این گزارش نسبت به تبعات این امر برای هند که در اواسط ژوئن نظامیانش با نظامیان چین در منطقه لداخ درگیری تن به تن پیدا کردند هشدار داد. این گزارش تصریح کرد این عملیات‌های تقویت مواضع نظامی چین هنوز تا کامل شدن فاصله زیای دارند.
در این گزارش تاکید شد: فعالیت‌های نظامی چین که ما امروز شاهدشان در طول مرز با هند هستیم تنها شروع یک روند طولانی مدت‌تر است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/192106/افزایش-دو-برابری-تقویت-مواضع-نظامی-چین-در-مرز-با-هند
بستن   چاپ