ایران پرسمان
کنفرانس مطبوعاتی چهارجانبه درباره فلسطین
پنجشنبه 3 مهر 1399 - 16:12:08
ایران پرسمان - فارس / وزاری خارجه چهار کشور مصر، اردن، آلمان و فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک به مسئله فلسطین پرداختند و موضع کشور خود را در این خصوص اعلام کردند.
«سامح شکری» وزیر خارجه مصر، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن و «ژان ایو لودریان»‌ وزیر خارجه فرانسه به صورت حضوری و «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان به صورت ارتباط ویدیویی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک که امروز (پنجشنبه) در اردن برگزار شد،‌ حاضر شدند و با محوریت «ایجاد چشم اندازی حقیقی برای برقراری صلح فراگیر و عادلانه» به مسئله فلسطین پرداختند.
طبق گزارش روزنامه اردنی «الدستور»، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در این خصوص گفت: «هیچ صلح عادلانه‌ای و فراگیری جز با حل و فصل درگیری فلسطین با اسرائیل آن هم بر پایه راهکار دو دولتی در کار نخواهد بود. تلاش‌های ما برای تحقق این امر ادامه دارد».
الصفدی در ادامه گفت: «حقوق بین‌الملل و معاهده‌های پیشین مرجع اساسی ما برای برقراری صلح است».
سامح شکری وزیر خارجه مصر نیز بر «اهمیت دست یابی به صلحی فراگیر در منطقه مبتنی بر قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی و همچنین برپایی کشور فلسطین بر پایه مرزهای چهارم ژوئن [سال 1967] به پایتختی قدس شرقی» تأکید کرد.
شکری در این خصوص گفت: «اهمیت نشست امروز در بحث و بررسی [مسئله] ایجاد ابزارهای مناسب در جهت نزدیک سازی دیدگاه‌ها و ایجاد کانال‌های ارتباطی میان طرفین درگیر و در نهایت [آماده‌سازی] قالب‌هایی است که به حل و فصل این نبرد ادامه‌دار منجر می‌شود».
شکری در ادامه مدعی شد: «توافق میان اسرائیل، امارات و بحرین [ما را]‌ به حمایت بیشتر برای دست یابی به صلح فراگیر و دائم در منطقه هدایت می‌کند».
ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه نیز خواستار «تعلیق دائم تصمیم الحاق اراضی فلسطین در کرانه باختری اشغالی» شد و از طرفین درگیر خواست که «گفت‌وگوها میان خود را از سر بگیرند».
لودریان افزود: «ثبات در منطقه بایستی از طریق راهکار دو دولتی صورت بگیرد». او همچنین گفت: «توافقات صلحی که اخیرا با اسرائیل امضا شد بایستی ثبات را بر هر دو طرف فلسطین و اسرائیل منعکس کند».
هایکو ماس وزیر خارجه آلمان که پیشتر سفر خود به اردن را لغو کرده بود، از راه ارتباط ویدئویی در این کنفرانس شرکت کرد. الدستور درباره علت این مسئله نوشت که برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد، پس از آنکه ابتلای یکی از محافظان شخصی ماس به ویروس کرونا تأیید شد، وزیر خارجه آلمان از روز چهارشنبه به قرنطینه رفته است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/192892/کنفرانس-مطبوعاتی-چهارجانبه-درباره-فلسطین
بستن   چاپ