ایران پرسمان
برنامه‌ریزی روسیه برای دیدار روحانی، پوتین و اردوغان
جمعه 4 مهر 1399 - 23:01:43
ایران پرسمان - فارس / «سرگئی ورشینین»، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری روسی «تاس» گفت برنامه‌هایی برای برگزاری اجلاس حضوری سران کشورهای ضامن روند آستانه (روسیه، ایران و ترکیه) وجود دارد اما هنوز تاریخ مشخصی برای آن تعیین نشده است.
این دیپلمات روس در ادامه تاکید کرد که روند آستانه مانند گذشته بااهمیت است و افزود: وضعیت همه‌گیری موجود در جهان برگزاری چنین نشستی را در حال حاضر غیرممکن کرده است. اما این روند ادامه خواهد یافت و درباره موثر بودن آن اطمینان خواهیم یافت.
پیش‌تر «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران در نشست خبری مشترک با همتای روس خود بر تعهد ایران به روند آستانه تاکید کرده بود.
وی گفت: متعهد به روند آستانه هستیم و در گفت‌وگوهای سیاسی ژنو در خصوص کمیته قانون اساسی شرکت کرده و با روسیه و ترکیه برای پیشبرد روند سیاسی همکاری می‌کنیم و روند آستانه را کماکان ادامه می‌دهیم.
ظریف افزود: برای اینکه سایر موضوعات روند آستانه علاوه بر کمیته قانون اساسی در چارچوب مذاکرات آستانه ادامه یابد با روسیه هم نظر هستیم که ضرورت احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت کشورها اساسی‌ترین ضرورت در منطقه ماست و روش‌های مناسبی برای مقابله با تروریسم و افراطی گرایی بدون خدشه وارد کردن به تمامیت ارضی کشورها و استفاده از زور وجود دارد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/193295/برنامه‌ریزی-روسیه-برای-دیدار-روحانی،-پوتین-و-اردوغان
بستن   چاپ