ایران پرسمان
افشاگری درباره نقش عربستان و امارات در شکنجه‌ غیرنظامیان یمنی
شنبه 5 مهر 1399 - 15:29:28
ایران پرسمان - فارس / یک سازمان حقوق بشری از نقش امارات و سعودی در شکنجه غیرنظامیان یمنی در شرق این کشور پرده برداشت و این اقدام را مردود دانست.
بر اساس گزارش این نهاد حقوق بشری که مقر آن در ژنو است امارات و سعودی بر شکنجه دهها غیرنظامی یمنی که به بهانه مقابله با گروهک القاعده در استان حضرموت بازداشت شده‌اند، نظارت داشته‌اند.
در ادامه این گزارش آمده، بازداشت شدگان به منظور محاکمه به زندان مرکزی در «المکلا» منتقل شده‌اند اما همچنان روند محاکمه آنها انجام نشده و بنا به گفته خانواده بازداشت‌شدگان، برخی از آنها به زندان «ذهبان» در عربستان سعودی منتقل شده‌اند.
سازمان سام افزود، در سال 2016 بیش از 15 نفر از جمله دو کودک در شهر «سیئون» (دومین شهر بزرگ حضرموت) مورد بازداشت اجباری قرار گرفته‌اند.
در همین ارتباط «توفیق الحمیدی» رئیس سازمان ساف اعلام کرد، بازداشت و ربایش اجباری و شکنجه، جنایت‌هایی مردود است و پذیرش آنها حتی در صورت وجود توجیهاتی مانند مقابله با گروه‌های تروریستی چون القاعده و داعش ممکن نیست.
در ادامه این گزارش آمده، زندان «الطین» حدر جنوب سیئون تحت نظارت نیروهای سعودی است و شکنجه بسیاری از بازداشت شدگان در آنجا انجام می‌شود. افسران اطلاعات سعودی و یمنی بر عملیات بازجویی و شکنجه بازداشت‌شدگان نظارت دارند. شاهدان گفته‌اند از شناخته‌شده‌ترین این بازجوها سه افسر سعودی به نام‌ها «الخالدی»، «بدر العتیبی» و «ابونواف» هستند.
تصمیمات مربوط به بازداشت یا آزادی بازداشت‌شدگان نیز توسط همین افسران سعودی گرفته می‌شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/193513/افشاگری-درباره-نقش-عربستان-و-امارات-در-شکنجه‌-غیرنظامیان-یمنی
بستن   چاپ