ایران پرسمان
گفت و گوهای صلح بین افغانستانی قطر متوقف شد
يکشنبه 6 مهر 1399 - 11:11:46
ایران پرسمان - ایرنا / پایگاه خبری صدای افغانستان (آوا) امروز یکشنبه اعلام کرد، مذاکرات صلح افغانستان که از دو هفته پیش در دوحه قطر آغاز شده بود به خاطر موارد اختلاف‌نظر در برنامه کاری مذاکرات میان دو هیات مذاکره کننده، متوقف شده است.
این رسانه افغان افزود: با گذشت دو هفته از آغاز گفت‌گوهای صلح هیات‌های گفت‌وگو کننده دولت افغانستان و گروه طالبان در دوحه پایتخت قطر، منابعی در قطر می گویند که برنامه کاری مذاکرات تهیه نشده و روز گذشته (شنبه) هیچ دیداری میان دو طرف برگزار نشده است.
یک منبع دولتی به رسانه ها گفته است که هیات طالبان صلاحیت کافی ندارد، از همین رو مذاکرات متوقف شده است.
 بر اساس این گزارش، یک عضو هیات گفت‌وگو کننده طالبان گفته که اعضای هیات دولت افغانستان هماهنگ نیستند و به همین دلیل گفت‌وگوها متوقف شده است.
 این عضو طالبان گفته است، اعضای هیات دولت افغانستان از جریان‌ها و احزاب مختلف نمایندگی می‌کنند و زمانی که به نشست می‌آیند، خواست جدیدی را مطرح می‌کنند و با نزدیک شدن به یک نتیجۀ نهایی از نشست می‌روند و پس از بازگشت‌شان به مجلس تعبیرشان تغییر می‌کند.
این در حالی است که نادر نادری عضو هیات مذاکره کننده دولت افغانستان شنبه شب به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: نهاد شبه نظامی با تلاش برای مذاکره مجدد در مورد توافقات قبلی انجام شده، وقت تلف می‌کند. 
به گفته عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان در قطر، طالبان به دنبال مذاکرات مجدد در مورد برخی جنبه‌های توافقی است که آنان در 29 فوریه (10 اسفند) در دوحه با آمریکا به توافق رسیدند.
نادری گفت که طالبان با هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در تلاش است تا دولت را در کابل تحت فشار قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: طالبان از خشونت‌ها به عنوان ابزاری برای افزایش فشار عمومی بر دولت استفاده می‌کنند. ما برای دفاع از ارزش‌های خود خسته نمی‌شویم و آماده هستیم تا در هر گفت‌وگویی شرکت کنیم.
هیأت مذاکره کننده دولت افغانستان ابراز امیدواری کرده است در این دور بتوانند با طالبان در باره آتش‌بس به یک توافق مطلوب دست یابند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/194647/گفت-و-گوهای-صلح-بین-افغانستانی-قطر-متوقف-شد
بستن   چاپ