ایران پرسمان
آخرین وضعیت توزیع 5/ 1 میلیون واکسن آنفلوآنزا
يکشنبه 6 مهر 1399 - 13:41:29
ایران پرسمان - مدیرکل نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: توزیع رایگان واکسن آنفلوآنزا بین گروه‌های پرخطر از امروز یا فردا در شبکه بهداشتی آغاز می‌شود و در این مرحله 5/ 1 میلیون واکسن به تدریج بین زنان باردار و بیماران خاص توزیع خواهد شد

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز ، مدیرکل نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: توزیع رایگان واکسن آنفلوآنزا بین گروه‌های پرخطر از امروز یا فردا در شبکه بهداشتی آغاز می‌شود و در این مرحله 5/ 1 میلیون واکسن به تدریج بین زنان باردار و بیماران خاص توزیع خواهد شد.
حیدر محمدی افزود: مرحله اول توزیع واکسن آنفلوآنزا از اوایل این هفته با اولویت، کادر بهداشت و درمان، زنان باردار، بیماران خاص و صعب‌العلاج و بیماران پیوندی که در مراکز بهداشتی پرونده دارند، انجام می‌شود. این گروه‌ها مشمول دریافت واکسن رایگان آنفلوآنزا هستند و بر اساس اطلاعات ثبت شده در پرونده سلامت این افراد واکسن آنفلوآنزا را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.
او افزود: قرار است حدود 5/ 2 میلیون واکسن آنفلوآنزا در مراکز بهداشتی توزیع شود که در مرحله اول که از این هفته انجام می‌شود 5/ 1 میلیون واکسن در مراکز بهداشتی و درمانی توزیع می‌شود، مرحله دوم توزیع واکسن‌های رایگان در شبکه بهداشتی نیز بلافاصله بعد از ورود واکسن به کشور برای سالمندان بالای 65 سال که در خانه‌های سالمندان و مراکز بهزیستی هستند و نیز کودکان زیر 5 سال توزیع می‌شود. مدیرکل نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: محموله‌های بعدی برای توزیع در داروخانه‌ها با قیمت مصوب و با کد ملی انجام می‌شود که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
دنیای اقتصاد
2025

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/194776/آخرین--وضعیت--توزیع--5--1--میلیون--واکسن--آنفلوآنزا
بستن   چاپ