ایران پرسمان
سوییت ‌های‌ 40 متری در تهران با قیمت 2.5 میلیارد تومان !
يکشنبه 6 مهر 1399 - 15:14:50
ایران پرسمان - قیمت مسکن در تهران افزایش قابل توجهی داشته است به گونه‌ای که در برخی از مناطق تهران از جمله شهرک اکباتان، قیمت سوییت 40 متری حدود دو میلیارد و 400 میلیون تومان است.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز ، قیمت مسکن در تهران افزایش قابل توجهی داشته است به گونه‌ای که در برخی از مناطق تهران از جمله شهرک اکباتان، قیمت سوییت 40 متری حدود دو میلیارد و 400 میلیون تومان است.این افزایش قیمت فقط به اکباتان مربوط نمی‌شود، بلکه در سایر مناطق از جمله میدان فاطمی نیز چنین قیمت‌هایی مشاهده می‌شود.
یکی از مشاوران املاک درباره وضعیت مسکن می‌گوید: «یک آپارتمان 40 متری در میدان فاطمی دارم و قیمتش هم دو میلیارد تومان است.»او می‌گوید: «تقاضا برای خانه‌های متراژ پایین بیشتر است. مردم چون پول ندارند و قدرت خرید مسکن آنها پایین آمده است سراغ متراژ بالا نمی‌روند. سال گذشته همین سوییت 40 متری قیمتی حدود 400 میلیون تومان داشت.»
سوییت‌ها آپشن خاصی ندارند!
به نظر می‌رسد فروشنده‌ها حلقه افزایش قیمت را بر خریداران تنگ‌تر کرده‌اند و به نوعی پیامشان این است که «سرم را بشکن، نرخم را نشکن.» یک مشاور املاک دیگر می‌گوید: «سوییت 43 متری در اکباتان داریم، 2.5 میلیارد تومان هم می‌فروشیم.»
اما آیا این سوییت‌ها دارای امتیاز و شرایط ویژه‌ای است؟ او پاسخ می‌دهد: «خیر، سوییت‌ها آپشن خاصی ندارند. اما این سوییت‌ها روی پشت‌بام و در بالاترین طبقه از هر ورودی قرار دارند. به عبارتی بخشی از پشت‌بام خانه است و بخش دیگر روف گاردن است.»
به نظر می‌رسد وجود روف گاردن قیمت این سوییت‌ها را به 2.5 میلیارد تومان رسانده است. اما مشاور املاک می‌گوید: «همه سوییت‌های اکباتان در همین محدوده قمیتی است و پایین‌تر از این قیمت پیدا نمی‌شود.»بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در تهران متری 23 میلیون تومان است. این قیمت نسبت به مرداد ماه سال گذشته، 77.4 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
این افزایش قیمت، تاثیر خود را بر تعداد معاملات گذاشته است. چراکه گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در شهر تهران در مردادماه سال جاری نسبت به ماه قبل 35.4 درصد کاهش داشته است. اما مشخص نیست این مسیر رو به افزایش تا کجا ادامه دارد.
ایران جیب
2025

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/194840/سوییت-‌های‌--40-متری--در-تهران--با--قیمت--25-میلیارد--تومان-!
بستن   چاپ