ایران پرسمان
محدودیت‌های جدید هم نتوانست نتانیاهو را نجات دهد
يکشنبه 6 مهر 1399 - 22:52:05
ایران پرسمان - تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، به رغم محدودیت‌های ناشی از کرونا، جریان دارد. معترضان نتانیاهو را متهم می‌کنند که از کرونا سوءاستفاده می‌کند تا حق تجمع را محدود کند و از فشارهای سیاسی بر خود بکاهد.

به گزارش جام نیوز ، اسرائیلی‌ها به خاطر گسترش ویروس کرونا، با محدودیت‌های زیادی مواجه شده‌اند، اما باز هم هزاران صهیونیست در اعتراض به بنیامین نتانیاهو به خیابان‌ها رفتند.
معترضان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را متهم می‌کنند که با سوءاستفاده از شدت‌گیری ابتلا به کرونا، می‌کوشد حقوق آنها، از جمله حق تجمع و اعتراض را محدود کند.
مخالفان نتانیاهو در آستانه مراسم یوم کیپور، مهم‌ترین جشن کلیمیان، بار دیگر در بیت المقدس و شهرهای دیگر گرد آمدند. بیشتر آنها ماسک بر صورت داشتند و با رعایت فاصله حرکت می‌کردند. با وجود این، پلیس پنج نفر را به اتهام برهم زدن نظم عمومی، موقتا دستگیر کرد.
به نوشته دویچه وله، پیش از این بنیامین نتانیاهو، تظاهرات اعتراضی را کانونی برای انتشار ویروس کرونا دانسته بود.
بر پایه مقررات تازه صهیونیست‌ها اجازه دارند تنها تا فاصله یک کیلومتر از خانهخود دور شوند. برای تجمعات نیز مقررات شدیدتری وضع شده است.
مخالفان نتانیاهو او را متهم می‌کنند که با محدود کردن تردد مردم می‌کوشد از شدت اعتراضات علیه خودش بکاهد. این شگرد با توجه به این واقعیت آشکارتر می‌شود که نتانیاهو با تجمع در کنیسه‌ها مخالفتی ندارد.
از ماه ژوئن تاکنون هر شنبه اعتراض‌هایی علیه نتانیاهو برگزار می‌شود. بیشتر تظاهرکنندگان کسانی هستند که از گسترش کرونا به شدت زیان دیده‌اند.
افزون بر این، نتانیاهو از مدتها پیش به خاطر فساد مالی تحت تعقیب قضائی قرار دارد.
106

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/195055/محدودیت‌های-جدید-هم-نتوانست-نتانیاهو-را-نجات-دهد
بستن   چاپ