ایران پرسمان
راکت‌پراکنی‌ عراقی‌ها، آمریکا را کلافه کرد: از عراق می‌رویم
يکشنبه 6 مهر 1399 - 22:52:09
ایران پرسمان - واشنگتن در اعتراضی شدیداللحن به ادامه حملات روزمره به منافع خود در عراق، نخست وزیر این کشور را تهدید کرده که در صورت تداوم وضع موجود سفارت خود را در بغداد تعطیل خواهد کرد.

به گزارش جام نیوز ، مقام‌های رسمی دولت عراقی و برخی دیپلمات‌های خارجی به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در تماس هفته گذشته با برهم صالح، رئیس جمهوری عراق، برای او نسبت به تضمین امنیت منافع ایالات متحده ضرب‌الاجلی کوتاه مدت تعیین کرده است.
این منابع آگاه تایید کرده‌اند که شرط آمریکا برای توقف تعطیلی سفارت این کشور در بغداد، پایان دادن به راکت پراکنی‌های مستمری است که از سوی برخی گروه‌های شبهه نظامی به سمت مراکز نظامی و سیاسی ایالات متحده صورت می‌گیرد. به گفته منابع رسمی دولت عراق، آمریکا همچنین تهدید کرده که در صورت عدم توفیق دولت عراق در پایان دادن به ناامنی، افزون بر دیپلمات‌ها، نیروهای نظامی خود را نیز از این کشور خارج خواهد کرد.
یورونیوز درباره تهدید آمریکا نوشت: «تهدیدی که به نظر می‌رسد نشان از نارضایتی آمریکا از عملکرد دولت مصطفی کاظمی دارد که به عنوان نخست وزیری نزدیک به غرب و با هدف مهار نفوذ ایران در عراق از ماه مه به روی کار آمده است».
106

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/195057/راکت‌پراکنی‌-عراقی‌ها،-آمریکا-را-کلافه-کرد--از-عراق-می‌رویم
بستن   چاپ