ایران پرسمان
سناتور معروف از اظهارات جنجالی ترامپ حمایت کرد
دوشنبه 7 مهر 1399 - 00:22:44
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / سناتور جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس، گفت که ترامپ قدرت را پس پایان دومین دور ریاست جمهوری خود تحویل می‌دهد.
به گزارش پولیتیکو، «تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس آمریکا، امروز (یک‌شنبه) در بیانیه‌ای به حمایت از سخنان اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کشورش پرداخت.
به تازگی رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره تعهدش به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات گفت: «خواهیم دید چه اتفاقی رخ خواهد داد».
ترامپ همچنین پیشتر در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا به انتقال صلح‌آمیز قدرت متعهد است، بار دیگر از رای‌گیری پستی انتقاد کرد و گفت: «من در مورد برگه‌های رای شکایت کرده‌ام، آن‌ها فاجعه هستند».
این اظهارات ترامپ با انتقاد‌های بسیاری از سوی جمهوری‌خواهان همراه بوده است. به طور مثال، «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا، در این‌باره در پیامی توئیتری گفته است: «پیروز انتخابات سوم نوامبر در تاریخ 20 ژانویه 2021 (1 بهمن 99)، مراسم تحلیف را برگزار خواهد کرد».
اکنون تام کاتن به حمایت از ترامپ می‌گوید دموکرات‌ها در تلاشند تا نتیجه انتخابات را پیش‌بینی کنند. به گفته او ترامپ در صورتی نتایج را خواهد پذیرفت که دادگاه اختلافات را حل‌وفصل کند یا نتایج در شب انتخابات واضح باشد.
سپس این سناتور آمریکایی در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره عدم انتقال مسالمت‌آمیز قدرت گفت: «ترامپ این کار را انجام خواهد داد همانطور که انتقال قدرت از سال 1796 (1175) انجام شده است. اما او این کار را در سال 2025 (1404) و پس از دومین دوره ریاست جمهوری انجام خواهد داد».
او در ادامه نیز گفت: «صحبت ترامپ این بود که او نمی‌خواهد از قبل تسلیم شود، به طور خاص در این حالت که ممکن است در برخی ایالت‌ها قوانین رأی‌گیری پستی تغییر کند».
کاتن همچنین درباره این مسئله افزود: «زمانی که از او درباره انتقال قدرت پرسیده شد، یعنی او قرار است بازنده باشد، من اینطور فکر نمی‌کنم. به نظرم ترامپ برنده انتخابات خواهد بود».

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/195080/سناتور-معروف-از-اظهارات-جنجالی-ترامپ-حمایت-کرد
بستن   چاپ