ایران پرسمان
تشخیص و مدیریت بیماری های حیات وحش درخراسان رضوی تقویت خواهد شد
دوشنبه 7 مهر 1399 - 09:30:52
ایران پرسمان - مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، صبح امروز از امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک بین این اداره کل و شرکت داروسازی نصر فریمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی دراین خصوص گفت: هدف از این تفاهم نامه که ساعتی پیش درمحل شرکت داروسازی نصر در فریمان به امضاء رسید، هم افزایی در زمینه تشخیص و کنترل بیماری ها در حیات وحش استان و توسعه بهره برداری از ظرفیت های موجود و امکانات مشترک علمی و فنی طرفین و نیز ترغیب مسئولیت های اجتماعی بخش خصوصی و ترویج رویکرد" هشتاد میلیون ایرانی-هشتاد میلیون محیط بان" با حضور رئیس سازمان صمت استان، فرماندار فریمان، امام جمعه شهرستان و جمعی از مقامات محلی، بین این اداره کل و شرکت یاد شده تبادل شد. 
این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه بیماریهای حیات وحش و نیز بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان در کنار سایر عوامل مخرب محیط زیست طبیعی، یکی از عوامل تهدیدکننده تنوع زیستی به شمار می آید و شیوع آنها حیات جوامع انسانی را نیز به شدت مخاطره می اندازد گفت: آنفلوانزای نوع پرندگان و خوکی نوع A، هاری، سیاه زخم (شاربن) و تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو از جمله بیماری هایی هستند که علاوه بر خطراتی که برای حیوانات وحشی به ویژه گونه های نادر یا در معرض خطر انقراض دارند، به عنوان تهدیدی جدی برای بهداشت جوامع انسانی و دامهای اهلی نیز محسوب می شوند و پیشگیری و مهار به موقع آنها از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی ادامه داد: به همین منظور و با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع بیماریهای حیات وحش، مدیریت پسماندهای دارویی، شیمیایی، آزمایشگاهی و... و تقویت توان علمی و بهره مندی از پتانسیل های موجود همچنین فرایند درمان به کمک تیم متخصصین و دامپزشکان این تفاهم نامه مشترک همکاری به مدت دوسال به تأئید و امضاء دوطرف رسیده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/195158/تشخیص-و-مدیریت-بیماری-های-حیات-وحش-درخراسان-رضوی-تقویت-خواهد-شد
بستن   چاپ