ایران پرسمان
پاپ فرانسیس از دیدار با وزیر خارجه آمریکا امتناع کرد
سه شنبه 8 مهر 1399 - 09:50:16
ایران پرسمان - مهر / رهبر کاتولیک‌های جهان که قرار بود در دیدار با وزیر خارجه ایالات متحده پیرامون تجدید توافق واتیکان- چین گفتگو کنند، از انجام این دیدار خودداری کرد.
به نقل از اسپوتنیک، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام کرد که با «مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده دیدار نخواهد کرد.
روزنامه لا رپوبلیکا چاپ ای تالیا به نقل از دفتر پاپ گزارش داد که پاپ فرانسیس دلیل این تصمیم را بیم و هراس از «تأثیر احتمالی آن بر رقابتهای انتخاباتی آمریکا» و با هدف «پرهیز از هرگونه دستکاری [در انتخابات]» عنوان کرد.
گفتنی است که پیش از این، وزیر خارجه آمریکا نسبت به برقراری روابط واتیکان با چین زبان به انتقاد گشود. مایک پمپئو با ادعای اینکه مسلمانان منطقه سین کیانگ چین مورد آزار و شکنجه قرار می‌گیرند، در اظهارنظری مداخله جویانه گفت که «واتیکان به هیچ وجه نباید به برقراری رابطه با چین اقدام می‌کرد!»
وزیر خارجه ایالات متحده همچنین در مقاله‌ای که ماه میلادی جاری منتشر شد، ادعا کرد: «وضعیت حقوق بشر در چین تحت حکومت خودکامه شیء جین پینگ به ویژه برای باورمندان مذهبی به شدت وخیم شده است».
این در حالی است که چین تمام اتهام‌های وارده در خصوص بدرفتاری با اقلیت‌های مسلمان را رد کرده و تأکید می‌کند که ادعاهای جهان غرب به راستی خلاف واقع است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/195662/پاپ-فرانسیس-از-دیدار-با-وزیر-خارجه-آمریکا-امتناع-کرد
بستن   چاپ