ایران پرسمان
خبرخوش؛ تست فوری کرونا به زودی در سراسر جهان
سه شنبه 8 مهر 1399 - 09:50:59
ایران پرسمان - دبیرکل سازمان جهانی بهداشت ابراز امیدواری کرده تست‌های جدید که ظرف چند دقیقه نتیجه آنها مشخص می‌شود و حدود 5 دلار قیمت دارند ‌بتوانند به مهار کرونا در میان جوامعی که امکانات مالی فراوانی ندارند کمک کند.

به گزارش جام نیوز ، در حالی که عصر دوشنبه، 28 سپتامبر، گزارش شد تعداد جان باختگان ویروس جدید کرونا از مرز یک میلیون نفر گذشته است، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت ابراز امیدواری کرده تست‌های جدید که ظرف چند دقیقه نتیجه آنها مشخص می‌شود و حدود 5 دلار قیمت دارند ‌بتوانند به مهار کرونا در میان جوامعی که امکانات مالی فراوانی ندارند کمک کند.
سازمان جهانی بهداشت می‌گوید کارخانجات تولید این تست‌ها موافقت کرده‌اند 120 میلیون کیت تشخیصی کرونا را به مقصد 133 کشور ارسال کنند.
این تست‌های جدید حتی در کشورهای متمولی چون آمریکا که با کمبود نیروی بهداشتی و حجم عظیم درخواست برای تست کرونا دارند می‌تواند بار بزرگی را از روی دوش سیستم بهداشتی بردارد.
سازمان جهانی بهداشت این اقدام را یک گام بزرگ برای مهار کرونا خوانده است.
کارشناسان معتقدند وقفه طولانی میان انجام تست و مشخص شدن نتیجه آن که در بسیاری از موارد به چند روز می‌رسد، عملا امکان ردیابی و مهار تازه مبتلایان را محدود می‌کند و اثربخشی برنامه‌های کنترلی را کم می‌کند.
همزمان کم بودن گسترده تست‌گیری در کشورهایی چون هند و مکزیک که آمار بالای ابتلا دارند، یکی از موانع اصلی اثربخشی برنامه‌های مبارزه با کرونا است.
دکتر تدروس آدهانوم گیبریسیوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفته این تست جدید که «قابلیت جابجایی راحت و استفاده آسان» دارد و نتیجه آن ظرف چند دقیقه و نه چند ساعت مشخص می‌شود می‌تواند فصل جدیدی را در مبارزه با کووید19 رقم بزند.
دکتر تدروس روز دوشنبه 28 سپتامبر در یک کنفرانس خبری تصریح کرد که کارخانجات داروسازی ابوت و اس.دی بایوسنسور در توافقی که با بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس امضاء کرده‌اند متعهد شده‌اند که 120 میلیون از این تست‌ها را تهیه کنند.
این توافقنامه قرار است 133 کشور از جمله کشورهای آمریکای لاتین را که هم اکنون کانون اصلی شیوع کرونا هستند را تحت پوشش قرار دهد.
"این یک ابزار ضروری برای افزایش ظرفیت تست‌گیری در کشورهایی است که میزان سرایت بالایی دارند. این به گسترش دامنه تست‌گیری به ویژه در مناطق دوردست که امکانات آزمایشگاهی وجود ندارد و یا نیروی آموزش دیده کافی موجود نیست کمک خواهد کرد."

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/195690/خبرخوش؛-تست-فوری-کرونا-به-زودی-در-سراسر-جهان
بستن   چاپ