ایران پرسمان
پرداخت 395 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در مازندران
سه شنبه 8 مهر 1399 - 09:51:39
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: تاکنون 395 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در استان مازندران پرداخت شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران کامران اصغری در گفت‌وگو با خبرنگاران در شهرستان ساری، اظهار کرد: مهلت پرداخت وام‌های حمایتی کرونا تا پایان مهرماه امسال تمدید شده است.
وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات حمایتی به فعالان اقتصادی و شاغلان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در 14 رسته منتخب و شناسایی شده توسط وزارت کار از 13 خرداد ماه آغاز شد، بیان کرد: بر این اساس 14 رسته شغلی منتخب که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و در دو بخش دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی و کسانی که بیمه شده نیستند، از این تسهیلات بهره‌مند شدند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام این که 26 هزار و 783 فقره پرونده به بانک‌های استان ارسال شده است، تصریح کرد: تاکنون 395 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در استان مازندران پرداخت شد.
اصغری خاطرنشان کرد: براساس بخشنامه مصوبه سی و هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا پرداخت وام به مشاغل و کسب‌ و کارها و حوزه های حمل و نقل آسیب دیده از کرونا تا پایان مهرماه امسال تمدید شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اعلام کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا کشور، بانک‌های عامل تا پایان مهرماه فرصت پرداخت تسهیلات به طرح‌های معرفی شده را دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه دستگاه‌های اجرایی پیگیر ثبت‌نام کسب و کارهای مرتبط خود در سامانه کارا باشند، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاست‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است.
اصغری با اشاره به اینکه چک برگشتی و معوقات تاثیری در پرداخت این تسهیلات ندارد، گفت: بانک‌ها باید به محض دریافت پرونده تسهیلات را پرداخت کنند و علت عدم پرداخت را به دبیرخانه ستاد کرونا اعلام کنند.
وی بر ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل به مشمولان این طرح تاکید کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/195698/پرداخت-395-میلیارد-تومان-تسهیلات-کرونایی-در-مازندران
بستن   چاپ