ایران پرسمان
اختصاص 1500 سهمیه به استان کرمانشاه در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی
سه شنبه 8 مهر 1399 - 09:51:39
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی 1500نفر سهمیه به استان کرمانشاه اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در خصوص توسعه و ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی در قالب طرح توسعه مشاغل خانگی، بیان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی در 31 استان کشور و با هدف، کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و همچنین حمایت از توسعه و ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی ذیل برنامه اشتغال فراگیر اجرا می شود .
وی هدف اصلی طرح را ایجاد و تثبیت اشتغال از طریق توسعه کسب و کارهای خانگی و ساز و کار توسعه کسب و کارهای خانگی و محلی در بستر زنجیره ارزش مربوطه و اتصال پایدار به بازار عنوان کرد و گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شامل سه مرحله شناسایی مزیتی ها و فرصت ها، توانمند سازی متقاضیان و اتصال به بازار است.
حسن عزیزی افزود: اجرای این طرح در استان بر عهده سازمان جهاد دانشگاهی استان است و با توجه به محدودیت زمانی، علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به سامانه " inhb.ir" اقدام به ثبت نام کنند.
وی همچنین اظهارکرد: حداقل سن 18 سال، بومی استان محل ثبت نام، نداشتن اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی از جمله شرایط متقاضیان ثبت نام در این طرح است .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به طرح توانمندسازی اقتصادی54 هزار و 300 نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در 31 استان کشور ادامه داد: سهمیه استان کرمانشاه در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی 1500 نفر است .
وی اضافه کرد: متقاضیان می توانند در هر یک از 10 رسته منتخب شامل: ویرایشگر متون، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه‌نویس، انیماتور، گلیم بافی، سازنده پاپوش‌های سنتی، تولیدات چرمی دست دوز، فرش بافی، پوشاک و تولیدعسل ثبت نام کنند .
عزیزی با اشاره به ظرفیت های مطلوب جهاد دانشگاهی استان، از این سازمان به عنوان یک نهاد توسعه ای نام برد و افزود: در طرح پایلوت این طرح ملی توسط سازمان جهاد دانشگاهی استان گام های بسیار خوبی برداشته شد که نشان از توانمندی خوب و آمادگی برای اجرای طرح ملی است .
گفتنی است: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان کرمانشاه توسط جهاد دانشگاهی به منظور توسعه و ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی اجرایی می شود.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/195699/اختصاص-1500-سهمیه-به-استان-کرمانشاه-در-طرح-ملی-توسعه-مشاغل-خانگی
بستن   چاپ