ایران پرسمان
ماجرای 7 تصویر از روزهای دفاع مقدس
چهارشنبه 9 مهر 1399 - 04:39:38
ایران پرسمان - تسنیم / ژانر عکاسی جنگ در همه جای جهان بیشتر به رویدادهای نبرد، مقابله و ثبت تلفات انسانی یک جنگ و درگیری نظامی می‌پردازد، اما عکاسی جنگ در دوران دفاع مقدس صورت دیگری یافت.

ایران پرسمان

عراق، شرق بصره، جنوب کانال پرورش ماهی منطقه عملیات تکمیلی کربلای پنج؛ 11 اسفند ماه 1365. وداع «سعید شاه‌حسینی» فرمانده یکی از دسته‌های گردان انصار با رزمنده شهید «محمد پوراحمد»، «سعید شاه حسینی» نیز لحظاتی پس از این وداع به شهادت رسید، او سومین شهید خانواده است. عکاس: احسان رجبی.

ایران پرسمان

گیلان غرب، ارتفاع تنگ کورک؛ تیر ماه 1361. شهیدان «محمد ترکمان» و «مصیب مجیدی» نفر دوم و سوم از سمت راست، پس از عقب نشینی ارتش بعث کنار شهدای قهرمان عملیات مطلع‌الفجر دیده می‌شوند. رزمندگان این عملیات پس از دو شبانه‌روز مقاومت، شهید، مجروح یا اسیر شدند. پیکر شهدا و مجروحانی که بخاطر پرتاب شدن از بلندی به شهادت رسیده بودند، هفت ماه بعد به پشت جبهه منتقل شد. عکاس: جلال اسکندری

ایران پرسمان

ایران پرسمان

عراق، پنجوین، منطقه عملیاتی والفجر 4؛ مهر 1362. انتقال مهمات به خطوط مقدم جبهه با پای پیاده. عکاس اباصلت بیات

ایران پرسمان

مادر این شهید می‌گوید: پسرم متولد 1346 در گنبد استان گلستان بود که از همانجا به خدمت سربازی رفت و طی عملیات والفجر 8، بر اثر اصابت ترکش به ناحیه چشم و سر و گردن، بینایی خود را از دست داد و تارهای صوتی‌اش آسیب دید. ترکش‌های زیادی در بدن روبرت بود که بر اثر همین ترکش‌ها غده‌ای در ناحیه شکم او ایجاد شد؛ پسرم پس از انجام عمل جراحی به کما رفت و در بیمارستان ساسان تهران به شهادت رسید.
پیکر شهید «روبرت اودیسیان» بعد از ظهر پنجشنبه 10 مرداد 1392 پس از تشییع، در قطعه شهدای آرامستان ارامنه تهران به خاک سپرده شد.

ایران پرسمان

ایران پرسمان

مهران، منطقه عملیاتی کربلای 1، تیر ماه 1365. رزمندگانی که در تیررس گلوله‌های دشمن هستند، برای رفع تشنگی همرزمان‌شان جان‌شان را به خطر می‌اندازند. عکاس: احسان رجبی

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/196130/ماجرای-7-تصویر-از-روزهای-دفاع-مقدس
بستن   چاپ