ایران پرسمان
سرقت خون پاپ «ژان پل دوم» از کلیسای جامع!
چهارشنبه 9 مهر 1399 - 04:43:55
ایران پرسمان - تابناک با تو / اسقف کلیسای جامع شهر اسپولتو در مرکز ایتالیا گفت که یک جعبه طلا و کریستال حاوی قطرات خون ژان پل دوم (در سپتامبر 2020) از کلیسای جامع این شهر به سرقت رفته‌ است.
 این جعبه از محراب یادبود پاپ لهستان که در سال 2005 پس از 27 سال فعالیت در منصب پاپ درگذشت، دزدیده‌ شد.
هنگام بستن ساختمان کلیسای جامع در شب، رئیس اتاق مقدس سرقت جعبه حاوی یک بطریِ چند قطره خون را متوجه شد. یادگار پاپ به طور موقت در کلیسای جامع اسپولتو حفظ میشد و قرار بود ماه آینده به کلیسای جدیدی در منطقه آمبریا که نام پاپ فقید روی آن گذاشته شده بود، منتقل شود.
اسقف اعظم «رناتو بوکاردو» که سال‌ها در واتیکان از نزدیکان ژان پل بود، می‌گوید که مشخص نیست که این صندوق همانطور که در گذشته برای سایر آثار مقدس در ایتالیا اتفاق افتاده است، برای فدیه (کفاره) به سرقت رفته باشد یا نه.
گفتنی است، چند سال پیش (2013) هم بطری حاوی خون ژان پل دوم ازکلیسایی در ایتالیا به سرقت رفت. یک ظرف حاوی خون پاپ ژان پل دوم رهبر سابق کاتولیک‌های جهان که در کلیسایی در شهر مورد علاقه این پاپ «آکوئیلا» نگهداری می‌شد، دزدیده شد.
در آن زمان، دادستانی شهر آکوئیلا در پی سرقت خون پاپ ژان پل دوم در کلیسای «سن پترو» آکوئیلا، تحقیقات خود را آغاز کرد و حتی رسانه‌های ایتالیا از اقدام شیطان‌پرستان برای دزدیدن خون پاپ همزمان با برگزاری سال نوی شیطان‌پرستان (25 تا 29 ژانویه) سخن گفتند.
یک بار نیز در سال 2012 خون پاپ ژان پل دوم در قطاری از سوی سه سارق از دست یکی از کاردینال‌های نزدیک به «آگوستو بالدینی» به سرقت رفت.
در آن حادثه شیشه حاوی خون پاپ ژان پل دوم که در داخل کوله‌پشتی مخصوص کاردینال بالدینی قرار داشت، در قطار توسط سه سارق که در سقف قطار کمین کرده بودند دزدیده شد، اما پلیس پس از سه ساعت، شیشه را در حالی که داخل علف و نی‌کنار ریل راه‌آهن انداخته شده بود، پیدا کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/196155/سرقت-خون-پاپ-«ژان-پل-دوم»-از-کلیسای-جامع!
بستن   چاپ