ایران پرسمان
کرملین: «الکسی ناوالنی» با «سیا» همکاری دارد
پنجشنبه 10 مهر 1399 - 15:48:08
ایران پرسمان - فارس / سخنگوی کرملین ضمن رد جدیدترین اتهامات چهره مخالف و جنجالی علیه «ولادیمیر پوتین»، تأکید کرد که مسکو اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد وی با «سیا» همکاری دارد.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) ضمن رد جدیدترین اتهامات «الکسی ناوالنی» علیه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد که مسکو اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد این چهره مخالف روس با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» همکاری دارد.
بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، پسکوف در جمع خبرنگاران تصریح کرد:‌«این بیمار [ناوالنی] نیست که با سرویس‌های اطلاعاتی غرب همکاری دارد بلکه این سرویس‌های اطلاعاتی غرب هستند که با او همکاری می‌کنند. در حقیقت، اطلاعاتی موجود است که من به طور خاص می‌توانم بگویم که کارشناسانی از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) این روزها با وی (ناوالنی) همکاری می‌کنند».
وی همچنین درباره همکاری ناوالنی با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا توضیح داد: «این اولین بار نیست که به ناوالنی دستور‌العمل‌های مختلف داده می‌شود».
این دیپلمات روس همچنین در واکنش به جدیدترین ادعاهای ناوالنی مبنی بر اینکه پوتین پشت پرده مسمومیت اخیر وی قرار داشته گفت: «ما معتقدیم که چنین اتهاماتی علیه رئیس‌جمهور روسیه کاملاً بی‌اساس و غیرقابل قبول است. بعلاوه آنکه ما چنین اظهاراتی را توهین‌آمیز، آزاردهنده و غیرقابل قبول می‌دانیم».
الکسی آناتولیویچ ناوالنی یکی از رهبران تظاهرات‌های اعتراضی علیه دولت روسیه در سال‌های 2011 و 2012، روز 20 آگوست (30 مردادماه) هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، پایتخت این کشور علائم بیماری از خود نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد.
از همان روزهای اول این حادثه و پیش از آن که آزمایش و تحقیقی انجام شود، غرب علیه روسیه موضع‌گیری کرد و انگشت اتهام را به سمت مسکو نشانه رفت.
ناوالنی پس از چند روز به درخواست آلمان به بیمارستانی در برلین منتاقل شد. دولت آلمان 12 شهریور اعلام کرد یک آزمایشگاه متعلق به ارتش این کشور شواهد انکارناپذیری در اختیار دارد که نشان می‌دهند ناوالنی توسط عامل اعصاب مسموم شده است.
این چهره مخالف در روسیه امروز در ادعایی جدید و بدون هرگونه مدرکی تأکید کرد که پوتین پشت پرده مسمومیت وی قرار دارد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/197437/کرملین--«الکسی-ناوالنی»-با-«سیا»-همکاری-دارد
بستن   چاپ