ایران پرسمان
دریاچه‌ای که توت خرس دارد!
شنبه 26 مهر 1399 - 23:19:10
ایران پرسمان - فرارو / کشاورزان کانادایی پس از چیدن توت خرس (کرنبری) آنها را در دریاچه می ریزند و یک روز بعد جمع آوری می کنند.توت خرس یا کرنبری (Cranberry) چند گونه از درختچه‌های کوتوله یا بته‌های رونده همیشه سبز هستند و در زیرسرده Oxycoccus از سرده واکسینیوم جای می‌گیرند. 
توت‌های خرس در خاک باتلاقی اسیدی سرتاسر مناطق خنک نیم‌کره شمالی می‌رویند. این گیاهان درختچه‌های کوتاه یا بته رونده کوتاهی به درازای 2 متر و ارتفاع 5 تا 20 سانتی‌متر دارند و ساقه آنها باریک است و چوب ضخیمی ندارد. برگ‌های ریز همیشه سبز دارند و گل‌هایشان اغلب صورتی‌رنگ است و مادگی و پرچم آنها کاملاً نمایان است.
میوهٔ آن سته قرمز رنگ است و از برگ‌های گیاه بزرگ‌تر است. میوه‌ها ابتدا سفید هستند و هنگامی که می‌رسند قرمز می‌شوند. این میوه‌ها خوراکی بوده، ترش هستند و ممکن است ترشی بر شیرینی چیره باشد. کرنبری‌ها در آمریکا و کانادا به شکل تجاری کشت می‌شوند، میوه‌هایشان به صورت تازه مصرف می‌شوند یا از آنها برای تهیه آب‌میوه، سس، مربا، و خشکبار (کرنبری خشک) استفاده می‌شود.
توت خرس به‌طور گسترده برای مصارف تجاری در ایالت‌های شمالی در آمریکا کشت می‌شود. کشت توت خرس در سراسر کانادا رایج است. برداشت محصول کرنبری بین دو مناسبت روز کارگر و جشن هالوین صورت می‌گیرد و اوج فصل خرید و فروش آن از ماه اکتبر تا پایان ماه دسامبر است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/205727/دریاچه‌ای-که-توت-خرس-دارد!
بستن   چاپ