ایران پرسمان
تشکیل کارگروه ویژه تسریع ساماندهی وضعیت پسماند سایت محمدآباد قزوین با دستور رئیس کل دادگستری
چهارشنبه 30 مهر 1399 - 08:52:31
ایران پرسمان - کارگروه ویژه تسریع ساماندهی وضعیت پسماند سایت محمد آباد قزوین، با حضور رئیس کل دادگستری استان قزوین، دادستان عمومی انقلاب مرکزی استان قزوین، اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، استانداری، شهرداری و دیگر دستگاه های ذیربط با دستور رئیس کل دادگستری استان قزوین تشکیل شد

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان این مطلب گفت: پیرو بازدید استاندار قزوین، رئیس کل دادگستری استان، بازرسی کل استان و سایر مدیران دستگاههای اجرایی از سایت محمد آباد و همچنین موارد مطروحه در کار گروه مدیریت پسماند استان و کاستی های موجود، جلسه فوق العاده بررسی وضعیت زیست محیطی سایت های پسماند عادی، صنعتی و پزشکی استان، جهت مدیریت بهینه پسماند در سطح استان از جمله تفکیک از مبدا، تولید کمپوست استاندارد، تصفیه شیرابه پسماند و... برگزار شد
وی تصریح کرد: در این نشست اقدامات انجام شده توسط دستگاههای اجرایی پس از گزارش نماینده هر دستگاه، مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای بهبود شرایط جمع آوری، دفع و دفن پسماند در سایت محمد آباد در حداقل زمان ارایه شد.
در ادامه جلسه حجه الاسلام والمسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین ضمن تاکید بر رفع مشکلات مورد نظر در استان و لزوم پاسخگویی به مشکلات مردم و همچنین حفظ حقوق عامه در زمینه مدیریت پسماند، بر اجرای مصوبات کارگروه مدیریت پسماند اشاره نمود و خواستار پیگری و همکاری تمامی سازمانها برای بهبود شرایط مدیریت پسماند و ایجاد شرایط بهینه شدند.
رئیس کل دادگستری اظهار کرد: امروز وضعیت پسماند سایت محمدآباد علاوه بر پیگیری های استانی به صورت کشوری نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
قدرتی گفت: معضلاتی که این سایت هم از حیث چالش های زیست محیطی و هم از حیث حقوق عامه و مطالبه عمومی ایجاد کرده است، می طلبد تا به روند اجرای تصمیمات و اقدامات سرعت بخشیم تا بتوانیم وضعیت سایت را از حالت فعلی آن خارج سازیم.
مقام ارشد قضایی استان ادامه داد: جهت سرعت بخشیدن به ساماندهی وضعیت سایت در استان کارگروه ویژه ای متشکل از دادگستری، استانداری، سازمان بازرسی، شهرداری، محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و... تشکیل شده است تا برای رفع اشکالات و نقاط ضعف مجموعه تصمیم گیری گردد.
وی افزود: فعال شدن کارخانه بازیافت، واحد تولید کمپوست مجموعه و استاندارد سازی کارخانه موجود پس از مشخص شدن نواقص توسط شهرداری، واگذاری مجموعه به بخش خصوصی جهت احداث کارخانه جدید مطابق استانداردها، نصب دوربین با نظارت اداره محیط زیست جهت کنترل ورود و خروج ماشین های حامل زباله و ... از جمله تصمیمات این کارگروه جهت مدیریت پسماند سایت محمد آباد است. 
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی بیان داشت: دستگاه قضایی استان با تمام ظرفیت آماده همکاری با محیط زیست، شهرداری، شرکت آب منطقه ای و دستگاه های مربوطه است و امیدواریم با انجام اقدامات اشاره شده از آلام مردم استان در این زمینه کاسته شود. 
رییس شورای حفظ حقوق بیت المال اذعان نمود: با توجه به مطالبی که در این جلسه مطرح شد روشن است که متولی و مسئول مشخص برای مدیریت سایت محمدآباد وجود ندارد و لذا لازم است مقررات و اساسنامه شرکت مربوط در این خصوص بررسی و موضوع دقیقا روشن شود که چه نهاد و سازمانی یصورت قانونی باید متولی سایت محمدآباد باشد. که از ظرفیت اداره کل بازرسی در این خصوص استفاده خواهد شد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/207184/تشکیل-کارگروه-ویژه-تسریع-ساماندهی-وضعیت-پسماند-سایت-محمدآباد-قزوین-با-دستور-رئیس-کل-دادگستری
بستن   چاپ